problemen met Turien & Co.

  • erik

    Arjan,

    Ikzelf breng Turien & Co direct mijn uren in rekneing. Dit voor het op orde brengen van hun administratieve puinhoop.

    Het in rekening brengen van mijn uren breng ik als tegenvordering in bij de gerechtelijke incasso procedure.

    In combinatie met een dik dossier komt een rechter vaak in het midden uit, het gemiddelde van de vordering van Turien en de tegenvordering van jou.

    factureer dus altijd jouw uren aan Turien & Co

    Als Turien meerdere van deze vorderingen weigert te voldoen kan hun faillissent worden aangevraagd!

    Dus: Oproep wie heeft een vordering op Turien & Co? In combinatie met mijn vordering dienen wij een faillissementsaanvraag in van Turien & Co en leggen conservatoir beslag op hun bankrekekeningen.

    Op deze wijze voorkomen wij nog meer ellende bij Turien slachtoffers.

    Stuur uw vordering naar:

    fbb-jansen@zonnet.nl

    arjan Schreef:

    ——————————————————-

    > ik vind het mooi dat u reageert op mijn bericht…

    > verrassend vind ik het ook dat u hier ook gewoon

    > aangeeft hoe het zou moeten zijn. lees goed. ZOU

    > moeten zijn. in werkelijkheid is dit dus anders.

    > turien & co heeft dus vanaf mei 2008 zich in alle

    > bochten proberen te wringen om onder een

    > vergoeding van 124 euro uit te komen. Let wel dat

    > ik van de desbetreffende gedupeerde partij zwart

    > op wit heb staan dat het gaat om een hulpmiddel in

    > bruikleen. daarmee vind ik het vreemd dat u via

    > deze manier meteen kunt vertellen dat dit niet

    > onder het eigen risico valt. terwijl het via de

    > officieele weg niet geaccepteerd word door turien

    > & co. dit heeft me nu al weet ik het niet aan tijd

    > energie en nu vooral frustraties en irritaties

    > gekost.

    >

    > uiteindelijk heb ik besloten om vanaf vorig jaar

    > november mijn betalingen van de maandelijkse

    > premies stop te zetten. aangezien er na mijn

    > inziens een zeer slechte dienst geleverd is door

    > turien & co heb ik dit recht toch als consument

    > zijnde. hierbij heb ik ook schriftelijk opgezecht

    > alsmede door mijn nieuwe verzekeraar. maar alweer

    > helaas, nu moet ik binnenkort voor de rechter

    > komen omdat ik niet betaald heb en dus ook niet

    > mag overstappen naar een andere verzekeraar.

    >

    > inmiddels heeft turien& co aangegeven dat de

    > desbetreffende rekening onder huisartsenzorg valt

    > en dus vergoed zou worden. jippie. waar ze het

    > vandaan halen??? zoals hierboven al aangegeven heb

    > ik dus toch echt letterlijk op schrift dat het een

    > hulpmiddel in bruikleen zou zijn. maar turien & co

    > bepaald waarschijnlijk toch zelf wat het zou zijn.

    > wel met daarbij hun excuus en dat we een

    > bloemenbon zouden krijgen.

    >

    > LET OP deze hebben we NATUURLIJK nog niet

    > ontvangen. zal wel weer een loze belofte zijn, en

    > niet het minst belangrijke ik moet wel voorkomen.

    >

    >

    > hierdoor maken ze me alleen nog bozer en

    > gefrustreerder.

  • erik

    Oproep wie heeft een vordering op Turien & Co?

    In combinatie met mijn vordering dienen wij een faillissementsaanvraag in van Turien & Co en leggen conservatoir beslag op hun bankrekekeningen.

    Op deze wijze voorkomen wij nog meer ellende bij Turien slachtoffers.

    Stuur uw kopie factuur in naar:

    fbb-jansen@zonnet.nl

  • Marcel

    Beste mensen,

    Ook ik werd vandaag verrast met een navordering van Turien om alsnog 120,- euro te betalen over 2008.

    Nu zie ik op dit forum en vele andere fora allemaal boze mensen met hetzelfde probleem maar ik zie nergens een bericht van iemand die onder deze werkelijk associale naheffing uit is kunnen komen. Met andere woorden: wie heeft er eens een succesverhaal zodat ook ik het aandurf om deze naheffing niet te betalen.

    Marcel

  • Arie

    Nou 120 euro valt dan nog mee. Ik ontving vandaag een navordering inzake eigen bijdrage over 2008 en 2009 van in totaal 425 Euro!!!! In de begeleidende brief doen ze voorkomen alsof ik al eerder hierover een brief heb gehad. Nou sorry niet dus. Ze zijn in hun schrijven niet al te dwingend, en geven zelfs de mogelijkheid om dit bedrag in termijnen te betalen. We hebben het hier dus over een bedrag van 425 euro wat dus na bijna 3 jaar even wordt opgeëist…. Kan dit wel? Ik weet het niet, maar zal mijn jurist hier eens op zetten.

  • terrence

    Ook ik heb deze herinneringsbrief vandaag ontvangen.

    Ik heb echter nooit een eerdere vrief van hun gekregen, het bedrag is bij mij € 117,-

    De vrouw aan de telefoon was erg verbaasd dat ik de vorige brief niet had ontvangen.

    De verjaringstermijn van Turien is 3 jaar, dus kan het wel dat ik een onduidelijk gespecificeerde rekening zonder data moet gaan betalen van 3 jaar geleden?

    Ik zou net zo graag als mijn voorgangers willen weten wat mijn rechten in deze kwestie zijn.

    mvg Terrence

  • N. H.

    Mijn collega en ik zijn werkzaam bij het ministerie van BZK.

    Wij hebben hetzelfde probleem. Ik ging klagen bij mijn collega over mijn betaling aan Turien uit 2008 en tot mijn verbazing bleek dat hij ook hetzelfde had met Turien, alleen hij moest meer betalen?

    Ik ga alles aan doen om er achter te komen hoe dit kan.

    Met vriendelijke groet,

    N. H.

  • Toine

    Het bovenstaande herken ik. Heeft iemand al antwoord op de vraag of Turien dit alles zo maar kan doen? Moet ik de rekening over 2008 nu wel of niet betalen. Wie heeft het antwoord? Ik hoor graag wat nu te doen!

  • Terrence

    Hallo,

    Kijk hier eens!

    Ik betaal dus niet !

    http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/09/23/termijn-eigen-risico.html

    Gr.T

  • Turien & Co. Assuradeuren

    Wij willen graag reageren op bovenstaande berichten die op het forum zijn geplaatst over het in rekening brengen van het eigen risico over de afgelopen jaren.

    In de Zorgverzekeringswet is geen termijn bepaald waarbinnen een door ons voorgeschoten eigen risico bedrag teruggevorderd moet worden bij u als verzekerde. Doordat dit niet in de Zorgverzekeringswet is vastgelegd, geldt de algemene verjaringstermijn van 5 jaar. Turien & Co. heeft deze beperkt tot 3 jaar, waardoor u van ons alleen terugvorderingen kunt ontvangen die tot 3 jaar teruggaan in plaats van 5 jaar.

    Wij doen alles met de grootst mogelijke zorg. Het kan echter zijn dat u het niet met de terugvordering eens bent. In dit geval kunt u bezwaar maken tegen uw terugvordering. Wij verzoeken u uw bezwaar schriftelijk aan ons kenbaar te maken per e-mail naar: klachten@turien.nl of per post te sturen naar: Turien & Co. Assuradeuren, t.a.v. Klachtenbureau, Antwoordnummer 618, 1800 VB Alkmaar. U hoeft geen postzegel te gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Turien & Co. Assuradeuren

  • Jan

    Dus ik ben niet de enige die zich kwaad maakt over deze ballentent.