Slaapmiddel uit zf pakket?

• Wilma

Ik hoorde, dat de slaapmiddelen uit het zf pakket word geschrapt.

Ik gebruik al 30 jaar mogodon, en slaap daar heerlijk mee in, en nu ik notabene meer ben gaan betalen aan premie, willen zij mij dit afpakken nu.

Kan ik protesteren hier tegen?

Als dit doorgaat, dan neem ik gewoon de goedkopere premie weer, want dan moet ik de mogodon zelf gaan betalen.

De apotheek rekent € 8.75. dat staat op het doosje n.m.

• Joosie

Nee, protesteren gaat niet helpen als het straks uit het pakket vergoedingen verdwijnt, iedereen moet betalen.

• Wilma

Juncken krijgen ook alles voor nop, en hoeven dus niet aftekicken.

Ik slik al 30 jaar mogadon, en moet dus ook afkicken.

Hoe willen zij dat dan gaan doen?

Want onderscheid maken mag niet

• maria

Je hoeft niet af te kicken.Je moet alleen je verslavingsmiddel voortaan zelf betalen

.Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat ook de kosten voor het het recept niet langer door de zorgverzekering betaald worden.

Maria

• janien

ik denk dat het straks zo gaat, dat je voor bepaalde indicaties het wel vergoed krijgt, en dat de arts er iets voor moet uitschrijven, dat het medisch noodzakelijk is, ofzo, dat is nu ook met een aantal geneesmiddelen het geval. ik verwacht dat dit ook nu weer het geval zal zijn.

• Joosie

Dan kunnen ze het er beter in laten; want iedereen vind van zichzelf dat hij / zij het nodig heeft!., is toch niet te overzien zoiets? dan wordt het probleem weer bij de huisarts neergelegd.

• maria

Slaapmiddelen werken als zodanig maar gedurende een korte perode, eveals vele andere psychofarmaca. Na enkele weken regelmatig gebruik van zo'n middel werkt het alleen nog maar suggestief.

Daarom is het medisch niet nodig een slaapmiddel langer dan één of twee weken voor te schrijven. Dus zal er alleen in acute toestanden een medische noodzaak voor een recept zijn.Dat weten de verzekeringen en ik denk dan ook dat ze hier goed op toe zullen zien

Maria

• Joosie

Ga dit de patient maar eens uitleggen die al 10 jaar zo'n middel op voorschrift gratis van de huisarts krijgt, die mensen zijn verslaaft!r, dank u wel dokter!.

• maria

Inderdaad.En de schuld daarvan ligt voor een groot deel bij de farmaceutische industrie en de artsen, die alsmaar bleven voorschrijven, juist omdat de middelen toch wel werden betaald door de verzekering.Precies zoals dat het geval is bij meerdere soorten medicijnverslaving zoals de antidepressiva.Dat zijn uitwassen van de verzorgingsstaat. Daarom juich ik een poging om hieraan een eind te maken, van harte toe.Verslaafd aan slaapmiddelen en niets doen aan de oorzaak? prima, maar dan wel graag op eigen kosten!!

Maria

• Joosie

Ben het er helemaal mee eens! Maria.