aparte tandartsverzekering

• els

Avero heeft natuurlijk geen zeggenschap over een tussenpersoon als Turien en Co die lekker klunzig bezig is, dus dit moet je niet aan elkaar koppelen. Wel zou Avero er verstandig aan doen om Turien er als tussenpersoon uit te gooien, want het doet hun naam geen eer aan.

En verder heb ik ook geen vertrouwen meer in de Friesland als zorgverzekeraar, ondanks dat ik een Noorderling ben :P

Zulke prijsverhogingen doe je je verzekerden niet aan en het verhaal over blabla, dit hebben we niet voorzien (brief kreeg ik vorige week ook in de bus van de Friesland), dan hebben ze erg slechte managers, rekenwonders of weet ik veel daar zitten, die niet voorzagen, dat men met 13,50 per maand voor TV Optimaal in de problemen zou komen.

• Betsy

Als je via www.librobv.nl een verzekering bij Avero afsluit scheelt dit een stuk in de premie en een prima service! De T-1000 verzekering (tandarts 75% tot 1000,00 euro vergoed) kost ca. 18,00 euro. Dus niet veel verschil met De Friesland en al helemaal niet t.o.v. een dubbele premie! Wij zijn erg tevreden over Avero. Hoeven zelf nauwelijks iets te regelen en de enkele rekening die jezelf thuis krijgt (tandarts kinderen) heb je in no-time terug van Avero. Voor al je vragen kun je bij Libro terecht, waar ze echt supersnel zijn met reageren. Petje af voor dit bedrijf!

• els

bedankt voor de tip, Betsy. ik zit nl.ook bij Avero + Tand bij de Friesland, dus zal zeker libro gaan opzoeken op internet.

• Lisette

Libro staat ook op de zorgverzekering.startpagina als tip van de maand

• M. van helden

Hallo mensen,

Ook ik stond versteld toen het polisblad voor 2007 in de bus viel (heb een losse tandartsverzekering bij de Friesland).

Heb meteen gebeld en uitleg gevraagd over de 120% stijging van de premie.

Heb daarna ook een aantal onafhankelijk klachteninstituten beanderd, zoals de SKGZ en de NPCF. (zet er www voor en nl achter voor de websites).

Mij is verteld dat verzekeraars t.a.v. aanvullende verzkeringen geheel vrij zijn in het vaststellen van de premies. Dit i.t.t. de basisverzekeringspremie. De NPCF was al op de hoogte van de extreme premieverhoging van de Friesland. Er waren (nog) geen reacties over andere verzekeraars bekend.

Dit maakt het dat ik per omgaande ben overgegaan tot opzegging van mijn tandartsverzekering bij de Friesland. Deze breng ik nu bij Avero onder, waar ik de rest van mijn verzekeringen heb lopen. Tenslotte zal ik nog gebruik maken van het recht om hierover een klacht in te dienen bij “het bestuur van De Friesland” al weet ik dat het niks zal opleveren, dan maar om een signaal af te geven".

Het geheel overziend, draagt de hele toestand niet bij aan mijn beeld van verzekaars i.h.a.

gegroet,

MvH

• j.g. van der knaap

ook ik ben hoogst onaangenaam getroffen door die verzekeringsklojo's in het noorden van nederland. het is al genoeg aangehaald, je maakt gebruik van het beste aanbod, en je wordt met dit soort streken geconfronteerd.

het lijkt er wel op dat ze je het kwalijk nemen dat je de bedoeling van de wetgever gewoon opvolgt. ik beschouw het koppelen van de basisverzekering aan aanvullende verzekeringen, en vice-versa, als nu juist NIET door hans hogerworst zo bedoeld. kortom, we zitten met heel die privatiseringsgedachte op het verkeerde spoor!