aparte tandartsverzekering

• els

Ja, ik zit dus ook in dat schuitje.Was eerst van plan om over te stappen naar de Friesland voor Basis+AV, maar nu dus maar niet meer en tandartsverzekering zeg ik dus op. Schandalig die 100% procent verhoging!!!.

lekker leedvermaak, Maria? soms ben je best irri.

• maria

Leedvermaak? nee, Els, ik vind het eerder sneu voor al die mensen.Ze hebben simpelweg niet er bij nagedacht dat die losse a.v.'s niet zouden uit kunnen voor de maatschappij.En dat die premies natuurlijk omhoog zouden gaan.

En wat de Frieland betreft, die staat hier in het noorden bekend als een goede, maar sobere verzekeringsmaatschappij.( ik heb er zelf geen verzekering, hoor!)

Maria

• Betsy

Blijft natuurlijk een vreemde gang van zaken. Ze hadden dit ook begin 2006 kunnen bedenken, toen alles op zijn kop stond. Waarom eerst mensen binnen halen en die vervolgens afstraffen met een dubbele premie? Waarom hebben ze deze regeling in 2006 niet toegepast???? Volgens mij een laffe manier om mensen nu ook voor de basisverzekering binnen te halen. Nou, al zouden ze de goedkoopste en de beste zijn….ik heb geen vertrouwen meer in De Friesland!

• els

ja Betsy, ik denk dat dat hun strategie is, de basis en evt.AV ook binnenhalen, maar ik vind dit maffia-achtige praktijken en dat zullen ze ook nog wel horen per fax, alleen weet ik dat dit niks uithaalt. Nog maar even in december naar de tandarts op kosten van de Friesland :D

• maria

Het is wel erg gemakkelijk om, als je zelf een foute keus hebt gemaakt, de verzekering dan te beschuldigen van maffiapraktijken.

Overigens hebben al die mensen die een losse tandartsverzekering bij de Friesland hadden gesloten, een jaar lang profijt gehad van de lage premie.Dat ze nu een meer reële premie moeten betalen vind ik heel logisch.

Maria

• Betsy

Maria, vind niet dat wij een foute keuze hebben gemaakt…de tandartsverzekering van De Friesland was op dat moment gewoon de beste keuze. Tandartsverzekeringen verschillen namelijk behoorlijk qua vergoeding en premie met elkaar. Je kiest dus iets wat het beste bij jouw situatie past.

Het had eerlijker geweest als de Friesland meteen al een dubbele premie had gerekend, dan had je op dat moment een andere keuze kunnen maken.

Ik vind een premie van 31,90 per maand geen redelijke premie meer. Dan betaal je dus bijna 400,00 euro premie per jaar om 80% gedekt te krijgen tot 1000,00 euro.

Het is jaren geleden dat mijn tandartskosten boven de 400,00 euro zijn uitgekomen. Meestal ben je met 100,00 euro per jaar al een heel eind. Waarschijnlijk is de beste keuze dan dus geen tandartsverzekering meer. (en wellicht nog even in december het een en ander laten verfraaien op kosten van De Friesland).

• els

inderdaad, Betsy.

• Maisy

Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat het een absolute @##$$ streek is van De Friesland, zou ik wel eerst even kijken wie je er nu mee hebt, als je opzegt. Waarschijnlijk zit De Friesland er echt niet mee. De Friesland is echter verder wel een prima verzekering, dus je kunt even al je principes overboord zetten en toch helemaal naar De Frieland gaan. Ik moet zeggen, dat het me idd moeite kost, want daarmee geef je dus wel toe, maar ja, alles afwegend, denk ik dat ik mijn principes even aan de kant schuif….

• Betsy

Nee, echt niet! Volgend jaar kunnen ze de premie zo weer buiten proporties gaan verhogen….in die maatschappij heb ik absoluut geen vertrouwen meer!

Heb mijn tandartsverzekering al omgezet naar Avero waar ik verder ook verzekerd ben, daar krijg je veel meer waar voor je geld! Daar kan De Friesland echt niet aan tippen!

• Maisy

Ik ben verder ook verzekerd bij Avero en met de tandartsverzekering erbij (€27,50, bijn net zo duur als de verhoogde premie van de friesland) betalen wij juist meer premie en vergoeden ze nou net niet wat wij nodig hebben. Het handigste is het denk ik toch om vooral goed rond te kijken, het is ook erg afhankelijk wat je nodig hebt of denkt te gaan hebben (daar zit meteen ook weer het probleem, want dat weet je natuurlijk nooit zeker). Ik ken veel mensen die bij de Friesland zijn verzekerd (heb ik ze zelf aanbevolen, ze wilden een goedkope en toch redelijk uitgebreide, nee, ik heb (nog ;-) geen aandelen) en die zijn erg tevreden over de klantvriendelijkheid en de vlotte afhandeling van De Friesland, wat meer is dan je van Avero (vooral via Turien) kan zeggen.