problemen met Turien & Co.

  • Anne

    Ontdek net deze site, fijn dat ik ook even mijn gram kan uiten wat Turien & Co. betreft. Vorig jaar naar deze ‘tussenpersoon’ overgestapt, aangezien mijn man er reeds verzekerd was en de collectieve verzekering van hem er goed uitzag. Maar wàt een problemen!! Ik gebruik mijn eigen naam en bankrek.nr. en niet die van mijn echtgenoot: dit keurig aangegeven en ook op mijn naam een pasje ontvangen (met nummer van echtgenoot). Het begon dus goed.

    Maar toen: vele telefoontjes later nog steeds geen declaratie - al vanaf begin april 2006 ingestuurd! - vergoed ontvangen. Men beweerde dat er declaraties waren zoekgeraakt. Er werden fouten gemaakt met naam van de kinderen (2x) etc. Toegezegd door Turien is dat ze geld voor één van mijn kinderen zouden overmaken (brief ontvangen in juni), maar daar stond verkeerde naam en bankrek.nr. op. Nooit ontvangen dus. Ook interventie van mijn echtgenoot hielp niet.

    Diverse telefoontjes en brieven later, ontvingen we zelfs nog een dreigbrief dat we dat laatste kwartaal nog moesten betalen. Schandalig!!! En dat, terwijl ze ons vele euro's schuldig zijn!

    We zijn het beu! Weet iemand een betere verzekering?

    Anne

  • Adri

    Beste Anne,

    je haalt 2 dingen door elkaar in je posting. De tussenpersoon Turien & Co heeft alle schijn uit eerdere berichten knap waardeloos te zijn.

    De verzekering daarentegen (VGZ in jouw geval) schijnt zijn zaakjes goed op de rails te hebben.

    Ik doe zelf geen zaken met VGZ, daar ik het tegendeel meerdere malen otndekt heb bij clienten van mij.

    Waar ik wel zaken mee doe is CZ en ook die kwam naar voren met goede berichten over afhandeling van declaraties.

    Indien je het op prijs stelt kan ik op verzoek enige documentatie via de mail doen toekomen.

  • Marcel

    Als zorgverlener kan ik het volgende meedelen,

    Ik doe “zaken” met alle zorgverzekeraars, en voor wat betreft financiele afhandelingen is elke verzekeringsmaatschappij (veel) beter als turien

  • Michael Bolle Van Ham

    Wat een ellendelingen die Turien & Co. Heb problemen met vergoedingen van facturen. Heb ze dit telefonisch gemeld maar de dame aan de andere kant van de telefoon bij Turien werd zo boos op mij dat ze de verbinding dreigde te verbreken. Heb ze hierna een mail gestuurd met mijn problemen. Keurig een mailtje terug gehad dat ze de email ontvangen hadden onder een referentienummer. Nu 2 maanden verder zit ik nog steeds op antwoord te wachten. Een huisartsrekening uit het buitenland voor medische hulp van medio juli 2006 staat nog open. Een rekening voor alternatieve zorg van november 2006 staat nog open en één factuur van januari 2007 is ook nog steeds niet vergoed en een antwoord over het waarom krijg ik dus ook niet. Weet er iemand bij welke organisatie je dit soort problemen kunt aankaarten?

    Michael

  • Wilko

    blij dat er meer zijn die zich dood ergeren aan die Turien en Co. Dacht verzekerd te zijn rechtstreeks bij AVero Achmea maar bleeek Turien ook een verzekeraar te zijn die 1 op1 voorwaarden overneemt van Avero.

    ëén grote puinhoop die turien met declaratie. Het lijkt wel of ze proberen mensen zo lang dingen te laten opsturen dat ze er maar vanaf zien. Maar hélaas dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. reiskosten declaratie al voor de vierde keer op moeten sturen. Eerst een overzicht moeten sturen van het ziekenhuis voor het juist aantal bezoeken, dan na 4 weken een brief dat ze de verklaring nodig hebben voor noodzakelijk vervoer en dan zeiden ze weer dat ik het van te voren had moeten aanvragen ! Terwijl ik door een ongeluk dit moest declaren. Zal de volgende keer als ik denk dat ik een ongeluk ga krijgen vast reiskosten vergeoding aanvragen.!!

    Ook vroegen ze een verklaring van de huisarts WAT DE REDEN WAS waarom ik werd doorgestuurd. Iets wat ze geen bal aan gat en verboden is om te vragen. PRICACY SCHENDING. Ze mogen alleen vragen naar de verwachte kosten en duur van een behandeling.

    No claim ook nog steeds niet binnen en wel zeggen dat ze het al een maand geleden hebben overgemaakt.

    of als er aan een declaratie wordt getwijfeld en nader moet worden onderzocht worden meteen alle declaraties op het formulier in de wacht gezet, zodat je herinneringen krijgt waarom je niet ziekenhius rekeingen betaald. Na dreigbrieven met incasso kosten heb ik ze verteld dat de kosten voor hun waren en uiteindelijk betaalden ze nog net op tijd.

    Wilde reiskosten voor de operatie van mijn zoon van 4 jaar. Moesten ze bewijs hebben dat hij niet met het openbaar vervoer kon. Alsof een kind van 4 jaar met de bus alleen 80km mee kan om s'ochtends om 7.00 in een ziekenhuis te zijn. Ze denken echt niet na die mensen.

    Neem niet deze Turien en Co en wees er zeker van dat je rechtstreeks bij Avero verzekerd

  • Laura

    In 2006 was ik bij Turien verzekerd van de duurste polis van de onvz, die mijn haptotherapie vergoedde, dat ging prima tot ik bericht kreeg dat ze stopten met de samenwerking met de onvz.

    Ik kon wel gebruik maken van een vergelijkbare polis van Turien zelf, mij werd verteld dat gewoon alles vergoed zou blijven, niet dus! Gelukkig kwam ik hier zelf nog op tijd achter en ben ik overgestapt naar Avero, niet meer via Turien.

    De laatste declaraties van 2006 heb ik toegezonden en heb hiervan ook een overzicht gekregen van turien, maar geld??? ho maar!!!

    Elke keer aan de telefoon wordt beloofd dat t gestort wordt maar ben bang dat ik moet wachten tot sintjuttemus, en dat terwijl ik dat geld hard nodig heb om mn therapie weer te kunnen betalen.

    Hoop gezeur vind ik maar!

  • hanneke peters

    heb jullie bericht gelezen en ik ga twijfelen…ik heb vorig jaar mijn verzekering opgezegd bij de fbto omdat goede waar en co met dit aanbod kwam….tijdens de kerstdagen het aanvraag formulier ingevuld en nog steeds niets ontvangen met de post…..ik gebeld en konden ze mijn formulier niet vinden!!!ik weet niet of ik doorga bij hen nu ik dit ook hoor!

  • maria

    Problemen met Turien & Co? Bij voortduring, zelfs als je al ruim een jaar niet meer via hen verzekerd bent!

    hanneke peters schreef:

    >

    > heb jullie bericht gelezen en ik ga twijfelen…ik heb vorig

    > jaar mijn verzekering opgezegd bij de fbto omdat goede waar

    > en co met dit aanbod kwam….tijdens de kerstdagen het

    > aanvraag formulier ingevuld en nog steeds niets ontvangen met

    > de post…..ik gebeld en konden ze mijn formulier niet

    > vinden!!!ik weet niet of ik doorga bij hen nu ik dit ook hoor!

  • Monica Millar

    Hallo

    Ik heb ook problemen met deze maatschappij en ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik ben gescheiden en ze hebben de wijziging niet doorgevoerd dat ik ging scheiden, dus was ik langer dan een half jaar onverzekerd. ik kwam er zelf achter en moest opeens meer dan 900 dokken. Dat kon in een afbetalingsregeling. Ik moest afgelopen zomer opeens een paar honderd euro in een keer betalen en dat geld had ik niet dus liep ik achter met betalen. Ik wilde overigens een veel lager bedrag per maand aflossen maar dat wilden ze niet. Ik kreeg een aanmaning met de dreiging van incassobureau en heb ze gemaild met de vraag of mijn betaling opgeschort kon worden tot na de zomer en ook met de uitleg dat ik krap zat door de vakantie periode. ik kreeg ook een automatische reply, hoorde niets en een maand later kreeg ik bericht van het incasso bureau.

    Ik heb een verweerschrift geschreven maar het enige dat ik te horen krijg is dat ik toch moet betalen ( dat vind ik zelf ook logisch) maar ook nog eens 200 euro extra aan het incasso bureau. Ik vind het stijlloos dat ze mijn mail niet hebben beantwoord en zonder pardon toch door zijn gegaan met incassobureau terwijl de fout door hun is gemaakt in de eerste instantie.

    Hun administratie werkt inderdaad niet goed, ze voerden mijn wijziging niet door waardoor ik lange tijd onverzekerd was en tevens beantwoorden ze de mail niet.

  • Sam

    Beste mensen,

    Dit bericht plaats ik om u te behoeden tegen de wantoestand die bij Turien&co heerst. Op z'n zachts gezegd is het een grote puinhoop daar in Alkmaar! Ik zit nu al twee jaar bij ze en heb nog nooit zo'n slechte verzekeraar of beter gezegd volmachthouder gezien. Een ingediende declaratie wordt na 2 maanden pas vergoed of helemaal niet omdat ze de declaratie zijn kwijtgeraakt. Vervolgens bel je om te vragen waar de vergoeding van de declaratie blijft en dan hoor je dat ze de declaratie kwijt zijn geraakt en of je hiervan een kopie wilt opsturen. En als je een kopie hebt opgestuurd dan nog krijg je niets vergoed en hoor je ook niets.

    Je kan bellen wat je wil maar daar schiet je niets mee op. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze een mailtje gaan doorsturen naar de betreffende afdeling. Vervolgens hoor je weer niets. Mailen helpt ook niets want deze worden niet beantwoord. ik heb inmiddels mijn verzekering per 31-12-2008 opgezegd. Een bevestiging van mijn opzegging heb ik nog niet ontvangen (wat ik wel had verwacht van deze puinhoop). Daarom heb ik mijn opzegging per aangetekende post verstuurd zodat ze later niet kunnen zeggen dat ze mijn brief niet hebben ontvangen.