Na het lange tijd met lede ogen te hebben aangezien ga ik nu er nu toch over een officiele klacht in te dienen bij Turien. De werkgever van mijn man (de universiteit van Amsterdam die een collectief contract heeft gesloten met Turien) krijgt een afschrift van de klacht, en ik plaatst dit bericht op dit forum.
Ik ben heel erg tevreden met de polisvoorwaarden van Avero/Achmea, maar deze tussenpersoon Turien kost me veel geld, tijd en ergernis, Helaas heb ik jammergenoeg niet al mijn administratie op schrift gesteld, maar hierbij een greep uit mijn ervaringen met Turien:
- declaratieformulieren en facturen die duidelijk op naam van 1 gezinslid staan die excellent (zwaar aanvullend) verzekerd is worden gewoon door Turien op naam van een ander gezinslid gezet die slechts een basisverzekering heeft.
- polisvoorwaarden worden met voeten getreden door bv. notaas van alternatieve genezers die aan alle voorwaarden voldoen, binnen de poliseisen vallen af te wijzen.
- Verzoeken om herbeoordelingen verdwijnen in een soort mist, verzoeken om bevestigingtelefoontjes / mails worden nauwelijks gehonoreerd. Turien hoopt dat je het dan maar vergeet (en inderdaad…) zodat je zelf de nota uiteindelijk betaalt..
- poliswijzigingen via hun website blijken niet “gepakt”te hebben, zodat je denkt voor 450 euro aan tandartskosten verzekerd te zijn en dit niet bent; schade weer een eurootje of 250,
- declaraties en toestemmingsbrieven van een behandelaar raken zoek.
- een gezinslid dat 18 werd kreeg geen nota voor bijbetaling waardoor ik achteraf even 600 euro op kon hoesten
En ga zo maar door; Je zou er maar werken bij die Turien,… ik overweeg om ons gezin direct bij Avero te verzekering, dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit dan de korting van de werkgever te incasseren die bij Turien aangesloten is,
met vriendelijke groet,
marian
jetty tempelman schreef:
>
> Goedendag,
>
>
> Ik wacht waarschijnlijk iets minder lang dan u op betaling,
> maar inmiddels ben ik ook al vanaf augustus bezig mijn geld
> te krijgen.
> Het vervelendste vind ik dat aan de telefoon steeds gezegd
> wordt dat ze de zaak met voorrang! zullen behandelen en dat
> er vervolgens niets gebeurt. Degene die dit toegezegd heeft,
> is vervolgens niet te traceren. Degene die het uitzoek zegt
> dan dat het echt is misgegaan en dat ze zal zorgen dat het
> spoedig in orde komt en vervolgens gebeurt er niets.
> Heeft u al eens een klacht in gediend bij de
> klachtencommissie en kunt u mij daar iets over vertellen?
> Ik ben van plan om contact op de nemen met “Kassa”.
> Misschien kunnen we de klachten eens bundelen.
> Graag antwoord en u succes gewenst. Dat geld laat ik echt
> niet zitten!
> Het is het laatste jaar, de verzekering, tandarts en gewoon
> wordt opgezegd!
>
>
> Vriendelijke groet,
>
> Jetty Tempelman
> Amsterdam.