problemen met Turien & Co.

• tinka nas

Ik heb ook een jaar lang problemen gehad met Turien en co. omdat ik de namen op de polis maar niet kloppend kreeg met die van mijn bankrekening. Op een gegeven moment klopten de namen wel, maar stond ik nog steeds bij de financiële administratie van Turien verkeerd geboekt. Honderd keer heb ik de juiste namen doorgegeven per telefoon en per mail.

Aanmaningen kreeg ik wel, maar nooit een uitbetaling ! Gek werd ik ervan.

Op een gegeven moment heb ik een officiële klachtenbrief geschreven met alle bewijzen erbij. Toen is het goed gekomen en hebben ze uitbetaald. Misschien een idee ?

• Turien & Co. Assuradeuren

Graag zou ik willen reageren op het bericht van Sam.

Wij betreuren deze gang van zaken ter zeerste en vinden het jammer u als klant bij Turien & Co. Assuradeuren te verliezen. Graag zouden wij u via deze weg onze welgemeende excuses aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Turien & Co. Assuradeuren

Graag zou ik willen reageren op het bericht van Monica Millar.

Wij vinden het jammer te horen dat er naar uw mening bepaalde zaken niet direct juist zijn gegaan en willen u graag een en ander uitleggen.

Turien & Co. is ten alle tijden bereid om een redelijke betalingsregeling af te spreken met de klant, mits er wordt ingelopen op het openstaande bedrag. Let wel, deze betalingsregeling moet ook redelijk zijn voor ons als assuradeur. Op het moment dat er een hoog bedrag openstaat, zoals in uw geval, zal er naar verhouding gekeken worden naar een passend maandbedrag.

Wettelijk is bepaald dat wanneer de betalingsregeling niet wordt nagekomen de vordering doorgestuurd dient te worden naar een incassobureau. Wanneer er een persoon onverzekerd is dan geeft de wet hierin onverbiddelijk de macht aan een bestuursorgaan (CVZ) die een boete oplegt bovenop de nominale premie.

Wij willen bij deze onze excuses aanbieden voor het destijds niet beantwoorden van uw mail.

Wij hopen hiermee een en ander aan u duidelijk te hebben gemaakt, mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de afdeling Financiële administratie, telefoonnummer (072) 5 181 223 of mailen naar administratie@turien.nl

Met vriendelijke groet,

• David Bronsgeest

Er is nog niets veranderd bij Turien. ik heb halverwege december een paar declaraties ingediend. Uiteraard is er nog niets betaald. Ik heb talloze telefoontjes gewaagd aan dit bedrijf, maar ondanks toezeggingen bellen ze nooit terug. Ondertussen kan ik bijna kwartetten met de aanmaningen. Ik heb ze via de mail in gebreke gesteld (ook een ontvangstbevestiging gekregen) maar er wordt niet eens op gereageerd.

Aangezien Turien niet doet waarvoor ik ze inhuur denk ik erover na om nog voor het eind van het jaar (ver voor het eind) over te stappen naar een andere ziektekostenverzekering. Dan betaal ik wellicht een paar euro meer, maar dat is nog altijd beter dan het geld in het gat gooien dat Turien & Co heet.

Ik denk dat Turien op heel kort termijn te maken gaat krijgen met mijn vriend DAS. Ik kan niemand adviseren om zaken te doen met dit bedrijf. Gewoon met een boog omheen lopen, niets te zien.

• Erwin

Ik deel deze ervaring. Vanaf november 2009 doet Turien & Co stelselmatig 6 tot 8 weken over de schade-afhandeling. Zou ook wel graag naar een andere zorgverzekering willen, echter omdat mijn dochters vol in slag zijn met de orthodontist heb ik geen keuze. Bij een andere zorgverzekeraar krijg ik te maken met een wachttermijn op dit onderdeel.

• jetty tempelman

Goedendag,

Ik wacht waarschijnlijk iets minder lang dan u op betaling, maar inmiddels ben ik ook al vanaf augustus bezig mijn geld te krijgen.

Het vervelendste vind ik dat aan de telefoon steeds gezegd wordt dat ze de zaak met voorrang! zullen behandelen en dat er vervolgens niets gebeurt. Degene die dit toegezegd heeft, is vervolgens niet te traceren. Degene die het uitzoek zegt dan dat het echt is misgegaan en dat ze zal zorgen dat het spoedig in orde komt en vervolgens gebeurt er niets.

Heeft u al eens een klacht in gediend bij de klachtencommissie en kunt u mij daar iets over vertellen?

Ik ben van plan om contact op de nemen met “Kassa”.

Misschien kunnen we de klachten eens bundelen.

Graag antwoord en u succes gewenst. Dat geld laat ik echt niet zitten!

Het is het laatste jaar, de verzekering, tandarts en gewoon wordt opgezegd!

Vriendelijke groet,

Jetty Tempelman

Amsterdam.

Graag zou ik willen reageren op het bericht van Erwin.

Ten eerste willen wij onze excuses aanbieden voor de gang van zaken.

Vanaf half december 2008 heeft Turien & Co. Assuradeuren aanpassingen gedaan in haar systeembesturing ten behoeve van de declaratieverwerking voor het jaar 2009. Hierdoor was het niet mogelijk om declaraties eerder in behandeling te nemen en te verwerken.

Ondanks dat wij er uiteraard het nodige aan hebben gedaan om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, heeft dit toch langer geduurd dan wij voorzien hadden. Wij begrijpen dat dit heel vervelend voor u is. Inmiddels is de aanpassing gereed en zijn wij druk bezig met de inhaalslag.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de afdeling Zorg Schade 072 5 181 270 of per e-mail: ziektekosten.schade@turien.nl.

• Piet

Zeer herkenbaar allemaal ik wacht ook al maanden op een declaratie ze beloven van alles na meerder malen bellen maar er gebeurd gewoon niets!

Een amateuristisch zooitje is het daar!

Wie weet het adres van de klachtencommisie?

• marian

Na het lange tijd met lede ogen te hebben aangezien ga ik nu er nu toch over een officiele klacht in te dienen bij Turien. De werkgever van mijn man (de universiteit van Amsterdam die een collectief contract heeft gesloten met Turien) krijgt een afschrift van de klacht, en ik plaatst dit bericht op dit forum.

Ik ben heel erg tevreden met de polisvoorwaarden van Avero/Achmea, maar deze tussenpersoon Turien kost me veel geld, tijd en ergernis, Helaas heb ik jammergenoeg niet al mijn administratie op schrift gesteld, maar hierbij een greep uit mijn ervaringen met Turien:

- declaratieformulieren en facturen die duidelijk op naam van 1 gezinslid staan die excellent (zwaar aanvullend) verzekerd is worden gewoon door Turien op naam van een ander gezinslid gezet die slechts een basisverzekering heeft.

- polisvoorwaarden worden met voeten getreden door bv. notaas van alternatieve genezers die aan alle voorwaarden voldoen, binnen de poliseisen vallen af te wijzen.

- Verzoeken om herbeoordelingen verdwijnen in een soort mist, verzoeken om bevestigingtelefoontjes / mails worden nauwelijks gehonoreerd. Turien hoopt dat je het dan maar vergeet (en inderdaad…) zodat je zelf de nota uiteindelijk betaalt..

- poliswijzigingen via hun website blijken niet “gepakt”te hebben, zodat je denkt voor 450 euro aan tandartskosten verzekerd te zijn en dit niet bent; schade weer een eurootje of 250,

- declaraties en toestemmingsbrieven van een behandelaar raken zoek.

- een gezinslid dat 18 werd kreeg geen nota voor bijbetaling waardoor ik achteraf even 600 euro op kon hoesten

En ga zo maar door; Je zou er maar werken bij die Turien,… ik overweeg om ons gezin direct bij Avero te verzekering, dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit dan de korting van de werkgever te incasseren die bij Turien aangesloten is,

met vriendelijke groet,

marian

jetty tempelman schreef:

>

> Goedendag,

>

>

> Ik wacht waarschijnlijk iets minder lang dan u op betaling,

> maar inmiddels ben ik ook al vanaf augustus bezig mijn geld

> te krijgen.

> Het vervelendste vind ik dat aan de telefoon steeds gezegd

> wordt dat ze de zaak met voorrang! zullen behandelen en dat

> er vervolgens niets gebeurt. Degene die dit toegezegd heeft,

> is vervolgens niet te traceren. Degene die het uitzoek zegt

> dan dat het echt is misgegaan en dat ze zal zorgen dat het

> spoedig in orde komt en vervolgens gebeurt er niets.

> Heeft u al eens een klacht in gediend bij de

> klachtencommissie en kunt u mij daar iets over vertellen?

> Ik ben van plan om contact op de nemen met “Kassa”.

> Misschien kunnen we de klachten eens bundelen.

> Graag antwoord en u succes gewenst. Dat geld laat ik echt

> niet zitten!

> Het is het laatste jaar, de verzekering, tandarts en gewoon

> wordt opgezegd!

>

>

> Vriendelijke groet,

>

> Jetty Tempelman

> Amsterdam.

Klacht indienen

Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u toch niet tevreden zijn en wilt u een klacht indienen? Dan zoeken wij graag samen met u naar een passende oplossing.

U kunt uw klacht mailen naar vnk.zorg@turien.nl of per post sturen naar:

Klachtenbureau

Antwoordnummer 618

1800 VB Alkmaar

Wij verzoeken u uw polis- en cliëntnummer bij uw klacht te vermelden.

Na het indienen van uw klacht ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij stellen alles in het werk uw klacht tijdig af te handelen.