Hallo,
Wie heeft voor mij een tip betreffende mijn volgend probleem?
Tot 2005 ben ik en mijn gezin ziekenfondsverzekerd geweest bij CZ..
Vanaf 2005 hebben we een andere zorgverzekeraar genomen en zijn ook daar aangenomen.
Nu is het 2006 en krijgen we van CZ een aanmaning betreffende het jaar 2005 & 2006 voor de premies van polissen die we niet hebben gehad.. Het totaalbedrag is hier ± ? 1200,-
Natuurlijk heb ik met CZ getelefoneerd en hun de situatie uitgelegd dat ik al sinds 2005 niet meer bij hun verzekerd ben…
Volgens mijn verzekering hebben hun alle wijzigingen doorgeven aan CZ en CZ heeft
volgens hun dit ook begin 2005 bevestigd..
Nu komt CZ met het verhaal dat de “oudst” verzekerde het eerst recht heeft en dat ik maar met mijn vorige zorgverzekeraar - we zijn intussen via mijn werk bij een andere verzekering collectief verzekerd - maar mijn premies moet terugvorderen en CZ de “achterstallige” premies moet betalen incl . alle tot nu gemaakte kosten van CZ….
Natuurlijk ben ik dit niet van plan. Ik heb geen zin om op te draaien voor de fouten die 2 Zorgverzekeraars onderling maken…
Heeft er iemand tips hoe ik aan CZ kan duidelijk maken dat ik niet voor betreffende kosten op wil en zal draaien??
BVD,
Alex van Breemen