Hans, als je het tegen mij hebt ( :-) ):
ik weet dat het enorm toevallig is dat onze beide kinderen dit gedoe met de tanden moesten meemaken. Er zijn ook hele wilde kinderen die van alles gebeuren, echter dat zijn die van ons niet, gek genoeg (beide ongelukken gingen ook zachtjes, maar wel hard genoeg om enorme schade te berokkenen). Maar goed, van de tandartsen in zowel Lanzarote als Nederland kreeg ik wel te horen dat kinderen heel vaak hun tanden beschadigen bij het zwemmen/in het zwembad. Ik dacht ook dat we een uitzondering waren in Lanzarote, maar die tandarts had bijna elke week wel een kind met deze problemen (!). En Lanzarote is maar een klein eiland, kun je nagaan.
Verzekeren doe ik om niet te voorziene omstandigheden het hoofd te kunnen bieden; daarvoor zijn verzekeringen toch? En dat ik ons nu heel goed wil verzekeren ligt in het feit dat onze zoon indertijd eerst niets vergoed zou krijgen van de tandartskosten, de eventuele orthodontie en de brug die hij nodig zou hebben enzovoorts, omdat hij alleen maar een standaardpakketpolis had (daar was hij gedwongen in beland vanwege zijn astma, niet omdat wij dat wilden-hoge premie en ook nog een opgedrongen eigen risico met slechte vergoedingen, blij dat dat voorbij is!). Desgevraagd zeiden ze altijd: wij verzekeren geen “brandende huizen”. Snap je wel?
Gelukkig heeft hij een deel van de kosten uiteindelijk toch ontvangen omdat het een ongeluk betrof, maar dat heeft veel moeite en verdriet gekost :-(.