Avero Achmea brillenglazen: pas op!!

• Dorine

Ik heb nogmaalsgebeld. Dit kreeg ik een medewerker die wat minder kort door de bocht was. Hij vertelde dat die kleine lettertjes in feite staan in de algemene voorwaarden voor vergoeding. Ze kunnen nieuwe brillenglazen op die grond weigeren (zoals ze ook andere vergoedingen kunnen weigeren). Ik vind het nog erg vaag.Betsy schreef:

>

> Volgens mij heeft de helpdeskmedewerker gewoon de "kleine

> lettertjes" van de Royaalpolis voor zich gehad….je kunt

> voor je beslissing toch niet afgaan op 1 medewerker….

• Betsy

Ik heb de algemene voorwaarden even nagekeken, maar er wordt nergens gesproken over extra aanvullende voorwaarden om voor nieuwe brillenglazen in aanmerking te komen. Ze moeten alleen minimaal 1 dioptrie sterk zijn en ze mogen niet voor sport-, reserve- en zonnebrillen zijn. Voor de Excellentpolis mag dit maximaal 1x per jaar.

Voor de Royaalpolis is dit 1 x per 3 jaar, minimale sterkte 4 dioptrie en maximale vergoeding 125,00 euro per glas of lens.

• Dorine

Hoi Betsy. Misschien moet je Avero zelf even bellen en doorvragen. Nogmaals het gaat om de algemene voorwaarden voor vergoeding, brillenglazen worden daarin niet expliciet genoemd.

Groeten

Dorine

• Betsy

In de algemene voorwaarden staan alleen uitsluitingen voor bijvoorbeeld fraude of het niet tijdig indienen van nota's etc. Niets anders als wat bij iedere verzekeraar in de algemene voorwaarden staat. Ook bij ONVZ vindt je dit terug.

Niets bijzonders dus. Indien je gewoon ieder jaar nieuwe glazen of lenzen nodig hebt zal dit geen probleem zijn lijkt me.

Draag zelf geen bril dus dit item is voor mij verder niet belangrijk.

• Dorine

Ze verwijzen naar Algemene voorwaarden, artikel 2E.

Groeten D.

• Betsy

Artikel 2E:

“De verzekerde heeft slechts recht op zorg voor zover hij daarop naar inhoud en omvang redelijkerwijs is aangewezen.”

• Simon Kabelfoon

Als je dit artikel uitlegt zoals in onderhavige topic, ken ik er nog wel een paar die dan ineens heel discutabel worden.

Echt onzin, wanneer op grond van dat artikel brilleglazen niet zouden gaan worden vergoedt.

Waarom zou er immers dan enig onderscheid worden gemaakt in de Royaal voorwaarden t.o.v. de Excellent voorwaarden.

Wanneer Avero deze stelling daadwerkelijk zou gaan aanhouden (wat ik dus nooit geloof) heb je een leuke zaak voor het Klachteninstituut (en die win je geheid).

• Dorine

bedankt Simon, helemaal mee eens. Maar ik heb bij voorbaat al geen zin in dit gedoe en ben overgestapt naar ONVZ. Groeten Dorine

• Betsy

Kijk eens even bij ONVZ in de algemene voorwaarden….artikel 2 lid 7….daar staat precies dezelfde zin… Waarschijnlijk hebben alle zorgverzekeraars deze zin opgenomen om calamiteiten uit te sluiten.

Avero of ONVZ…de algemene voorwaarden zijn dus hetzelfde. Let dus vooral op de verschillen in vergoedingen en de te betalen premie.

O.a. alternatieve geneeswijzen worden bij ONVZ alleen vergoed als je naar een arts gaat, bij Avero kun je ook naar een therapeut. Dit zijn dus wel belangrijke verschillen als je gebruikt maakt van alternatieve geneeswijzen.

Het lijkt me als je een bril nodig hebt, je die bij beide maatschappijen wel vergoedt krijgt, althans de glazen dan. Montuur blijft altijd voor eigen rekening.

• Dorine

Hoi Betsy, we kunnen nog lang discussieren maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen meer in Avero. Van ONVZ begreep ik (schriftelijk) dat ik echt elk jaar nieuwe glazen (EN lenzen) kan kopen in het topfit pakket (en overigens ook vergoeding voor alternatieve therapieen, zolang de behandelaar is aangesloten bij relevante beroepsvereniging). Groeten Dorine