Avero Achmea brillenglazen: pas op!!

• Dorine

Ik heb net gebeld met avero over de vegoeding van brillenglazen mbt de excellent polis. Goed om te weten; ZE VERGOEDEN EENS PER DRIE JAAR, mits er een aanzienlijke verandering in sterkte is opgetreden die veroorzaakt door een medische reden! Ik vind dit zeer misleidend en voor mij is het een reden om toch de duurdere ONVZ te nemen! Ik vraag mij trouwens af of Avero een poot heeft om op te staan want er staat over bovenstaande zaak niets in de polisvoorwaarden.

• maria

ONVZ vergoedt alleen versterkende brilleglazen.En als je een topfit a.v. wilt nemen moet je een verklaring sturen waarin gevraagd wordt of je een bril/contactlenzen draagt, dus dan zullen ze je wel uitsluiten.

Maria

• Simon Kabelfoon

Verwacht bij ONVZ geen uitsluiting van TopFit alleen omdat je brildragend bent.

Was 2 jaar geleden bij mij ook geen enkel probleem; zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn.

• Simon Kabelfoon

Avero dan nog maar eens terugbellen waar zij dit op baseren.

Polisvoorwaarden gelden, niet wat deze of gene aan de telefoon uitkraamt (Helaas is niet iedere helpdeskmedewerker even kundig.)

• Simon Kabelfoon

Beperking van eens in de 3 jaar staat wel in de Royaal-voorwaarden (is de op-een-na uitgebreidste deking).

Moet een vergissing zijn van de helpdeskmedewerker.

Excellent geeft alleen beperking, dat er minimaal sprake dient te zijn van 1 dioptrie.

• hans

Bij ONVZ wordt je niet afgewezen voor de topfit, als je een bril of contactlenzen hebt. Ik ben net geaccepteerd.

Grtn. Hans

• maria

Hangt er van af, wat voor soort bril je hebt.In de polisvoorwaarden staat dat ze alleen versterkende glazen vergoeden.

Maria

• Betsy

Dit betreft de vergoeding bij het pakket Royaal.

Voor de Excellentverzekering staat in de uitgebreide voorwaarden:

“Maximaal 1 paar brillenglazen of contactlenzen per jaar met een minimale sterkte van 1 dioptrie. De vergoeding is niet van toepassing op sportbrillen, reservebrillen en zonnebrillen.”

Er staan dus helemaal geen uitzonderingen in mbt. veranderende sterkte.

• Dorine

Het ging echt heel duidelijk om de exellentpolis!! Hoe dan ook, ik vertrouw Avero nu niet meer, blijkbaar hanteren zij extra kleine lettertjes die voor de klant niet zichtbaar zijn. Betsy schreef:

>

> Dit betreft de vergoeding bij het pakket Royaal.

> Voor de Excellentverzekering staat in de uitgebreide

> voorwaarden:

> "Maximaal 1 paar brillenglazen of contactlenzen per jaar met

> een minimale sterkte van 1 dioptrie. De vergoeding is niet

> van toepassing op sportbrillen, reservebrillen en

> zonnebrillen."

> Er staan dus helemaal geen uitzonderingen in mbt.

> veranderende sterkte.

• Betsy

Volgens mij heeft de helpdeskmedewerker gewoon de “kleine lettertjes” van de Royaalpolis voor zich gehad….je kunt voor je beslissing toch niet afgaan op 1 medewerker….