problemen met Turien & Co.

  • arjan

    Turien en co is echt een flop.

    ik had een rekening voor een hulpmiddel in bruikleen.

    willen ze dus niet vergoeden omdat dit onder eigen risico zou vallen.

    volgens polisvoorwaarden blijkt dus van niet. na vele brieven en bellen van mijn kant uit. en beloftes van medewerkers van turien en co. gaan ze opeens rare dingen zeggen als dat het opeens toch niet om een hulpmiddel in bruikleen zou gaan. terwijl ik dit toch zwart op wit heb staan.

    dus ik was het op een gegeven moment zo beu dat ik per direct heb opgezegd. en met het betalen van de premies. maar dan zijn ze opeens snel wakker en krijg je binnen enkel dagen een reactie. apart he.

    ook nog eens opgezegd via nieuwe verzekeraar. maar helaas. zo snel kom je niet van ze af. ze doen nu net of ze niets ontvangen hebben.

    heb inmiddels al een tweede brief van de rechtsdeurwaarder die ze op me hebben afgestuurd. met daarbij de dreiging van een dagvaarding.

    echt een verschrikkelijke zorgverzekeraar en laat dat zorg er maar vanaf.

  • truus

    deze problemen had ik 2 jaar lang met genoemde zorgverzekeraar en ben dit jaar overgestapt naar een ander asr.Had op een gegeven moment met turien en co altijd de tussenpersoon ingeschakeld,en wat blijkt?Toen ging alles soepel,maar geen turien en co meer.

  • Turien & Co. Assuradeuren

    Graag zou ik willen reageren op het bericht van Arjan.

    Als u als verzekerde uw polis vóór 1 januari van het jaar opzegt, wordt de polis per 1 januari van het nieuwe jaar beëindigt. Zegt u als verzekerde later (na 1 januari) op dan wordt de polis een jaar later beëindigt.

    Wat betreft het eigen risico; Hulpmiddelen in bruikleen, kosten in verband met zwangerschap en bevalling en huisartsenzorg vallen niet onder het eigen risico.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de afdeling Zorg Schade 072 5 181 270 of per e-mail: ziektekosten.schade@turien.nl.

    Wij hopen dat u inmiddels al bent geholpen. In dat geval dient dit bericht alleen ter informatie.

    Met vriendelijke groet,

    Turien & Co. Assuradeuren

  • paul

    Ik ben al -tig jaar bij Turien. Eerst ging alles goed, toen een behoorlijke kink in de vertrouwensrelatie. Mijn verzekering was ineens eenzijdig door hen opgezegd en daarbij kwamen de problemen van de nieuwe zorgverzekering. Na 4 maanden werd verzekering weer geactiveerd. Daarna nog enkele hobbels. Dit jaar overgestapt op de “donor Polis”. Scheelt mij een kleine E 50,- per maand.Geen problemen tot nu toe.

    Het is wel zo dat een klacht vrij lang duurt voordat het wordt afgehandeld. Een cursus is nl afgewezen, terwijl ik hiervoor een vergoeding krijg van E 115,-. Ik wacht nog steeds op mijn reactie op hun afwijzing ( al 4 weken).

    Maar ja, bij andere verzekeraars loopt ook niet alles vlekkeloos.

    Ik weet nu de weg bij Turien en TP en Turien kent mij ondertussen ook en in het verleden hebben zij wel eens uit “coulance”vergoed.

  • arjan

    ik vind het mooi dat u reageert op mijn bericht… verrassend vind ik het ook dat u hier ook gewoon aangeeft hoe het zou moeten zijn. lees goed. ZOU moeten zijn. in werkelijkheid is dit dus anders. turien & co heeft dus vanaf mei 2008 zich in alle bochten proberen te wringen om onder een vergoeding van 124 euro uit te komen. Let wel dat ik van de desbetreffende gedupeerde partij zwart op wit heb staan dat het gaat om een hulpmiddel in bruikleen. daarmee vind ik het vreemd dat u via deze manier meteen kunt vertellen dat dit niet onder het eigen risico valt. terwijl het via de officieele weg niet geaccepteerd word door turien & co. dit heeft me nu al weet ik het niet aan tijd energie en nu vooral frustraties en irritaties gekost.

    uiteindelijk heb ik besloten om vanaf vorig jaar november mijn betalingen van de maandelijkse premies stop te zetten. aangezien er na mijn inziens een zeer slechte dienst geleverd is door turien & co heb ik dit recht toch als consument zijnde. hierbij heb ik ook schriftelijk opgezecht alsmede door mijn nieuwe verzekeraar. maar alweer helaas, nu moet ik binnenkort voor de rechter komen omdat ik niet betaald heb en dus ook niet mag overstappen naar een andere verzekeraar.

    inmiddels heeft turien& co aangegeven dat de desbetreffende rekening onder huisartsenzorg valt en dus vergoed zou worden. jippie. waar ze het vandaan halen??? zoals hierboven al aangegeven heb ik dus toch echt letterlijk op schrift dat het een hulpmiddel in bruikleen zou zijn. maar turien & co bepaald waarschijnlijk toch zelf wat het zou zijn. wel met daarbij hun excuus en dat we een bloemenbon zouden krijgen.

    LET OP deze hebben we NATUURLIJK nog niet ontvangen. zal wel weer een loze belofte zijn, en niet het minst belangrijke ik moet wel voorkomen.

    hierdoor maken ze me alleen nog bozer en gefrustreerder.

  • Piet

    Ik moet toegeven ze blijven vriendelijk bij Turien,maar ondertussen beloven ze van alles maar betalen ho maar,al maanden wachten ik op mijn geld,ik ben de smoezen al meer dan zat,was het maar eind van het jaar kan ik opzeggen en eindelijk van de stress af door deze amateurs!

  • Turien & Co. Assuradeuren

    Graag zou ik willen reageren op het bericht van Arjan.

    Ik zou u willen vragen uw polisnummer samen met uw NAW gegevens te sturen naar: vnk.zorg@turien.nl. Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen zullen wij uw klacht onderzoeken en hier bij u op terugkomen.

    Met vriendelijke groet,

    Turien & Co. Assuradeuren

  • andrea

    Ze zijn er bij turien en co goed in om te zeggen dat de post niet is aangekomen.

    Ik heb meerdere brieven verstuurd zowel gewoon als 2 aangetekend maar waar ze zijn ……………………….ik heb de ontvagst handtekening wel.

    In deze brieven gaven we te kennen dat ons bankrekeningnummer was veranderd maarja als de brieven dan spoorloos zijn, gaat het geld van een rekening die niet meer bestaat.

    Dus als gevolg daarvan 2 maand achterstand.

    Zo snel we kunnen opzeggen gaan we dit ook doen.

  • Martijn

    Op netwerk werd net hun koningsstuk getoond. Ze dagen zelfs een coma patient voor de rechter zodat ze niks hoeven uit te keren. Wat een harteloze rotschoften zijn dit! :(

  • Joke

    Mijn God,

    Eigenlijk zouden wij als burgers Turien voor de rechter moeten slepen omdat ze gewoon gewetensloos met mensen omgaan.

    Mens onterend! Hoe kan zo'n bedrijf zich nou zorgverzekeraar noemen?? Het is te eng voor woorden dat zo'n bedrijf dit mag doen in NL.

    Is er iets wat wij, simpele burgers (als ik voor mezelf spreek) kunnen doen tegen dit bedrijf??