problemen met Turien & Co.

  • Wouter

    Dat is het ergste: opzeggen helpt niet.

    Ik ben al 3,5 jaar geen klant meer van ze en krijg NOG STEEDS vage rekeningen. Ik wil niets liever dan gewoon van die stalkers af zijn.

    Ik heb ze een jaar of 1.5 geleden gebeld met de vragen of er nu nog openstaande rekeningen waren waar ik niets vanaf weet omdat ik het zat was. Dan betaal ik die of het nou klopt of niet en dan ben ik er in ieder geval klaar mee, en de dame aan de telefoon zei dat alles betaald was. Hoera hoera denk ik. Vandaag viel weer een rekening eigen risico over 2008 op de mat…

    Volgens mij sturen ze als ze geld nodig hebben gewoon een paar willekeurige onduidelijke rekeningen rond. Gratis geld binnenharken over onze ruggen ofzo.

  • Jos

    Dacht ik twee jaar geleden eindelijk af te zijn van Turien, krijg ik een navordering over de jaren 2008/2009 voor een bedrag van 225,00. Wat een dramamaatschappij. Vraag ik om specifieke gegevens, wordt ondanks toezeggingen niet toegezonden. Maar wel aanmaningen en dreigementen met deurwaarders. Zo te zien ben ik niet de enige met problemen.

    Ik ben nu bijna 2 jaar verzekerd bij CZ. Wel iets duurder, maar gelukkig geen omkijken naar. Een verademing als je Turien helaas gewend bent.

  • Jan H

    Ik wilde ook nog graag een duit in het Turien-zakje doen. In november/december 2010 heb ik een discussie gevoerd met Turien over de bijdragen over 2008 en 2009 die ik nog zou moeten betalen. De nota heb ik toentertijd maar betaald, omdat ik van het gezeur af wilde zijn. Nu is het augustus 2012 en krijg ik opnieuw een zogenaamde herinnering dat ik weer wat schuldig zou zijn over 2008 en 2009. Gelukkig heb ik op het forum ht antwoord van Turien gelezen dat ze bedragen van 2008 niet meer invorderen. Jammer dat de Nederlandse Zorg Autoriteit dergelijke verzekeraars toelaat op de Nederlandse markt.

  • Monique

    Helaas ten spijt, probleem nog steeds niet verholpen….ik het zelfde dilemma en navordering €566,00 over 2008/ 2009 gehad. Gelukkig ondertussen wat wijzer via dit forum. Heeft er iemand al succes gehad en nota niet betaald? Hoe dit probleem dan evt aangepakt? Pff zonde van alle negatieve energie.

  • Edwin

    heeft iemand al succes gehad tegen die mafiabende van Turien. We kregen vandaag een naheffing van 2010.

  • Arie2

    Helaas, ook anno 2013 gaan de spookfacturen van Turien door.

    Januari 2013 declaraties betaald over 2009 en 2010 voor een bedrag van ruim 400 euro. Had al eerder moeite met hun ondoorzichtige facturen en had zelf al het idee dat ik inmiddels over 2009 en 2010 al dubbel eigen + verplicht risico kwijt ben.

    Na wat googlen kwam ik o.a. hier uit en weet inmiddels zeker dat ik alles zo'n beetje dubbel heb betaald maar wilde net als de rest onderhand van het gezeik met Turien af zijn.

    Vandaag, 14 maart 2013, heb ik echter een betalingsherinnering van een correctie-afrekening zonder enige vorm van specificatie van hun ontvangen ter hoogte van 36 euro. Op het formulier staat dat dit bedrag 245 dagen openstaat en dat is knap aangezien ik sinds januari 2012 een andere zorgverzekeraar heb en geen gebruik meer maak van Turien.

    Naast het feit dat ik na de betaling van 2013 eindelijk mijn eindafrekening met Turien gedaan dacht te hebben, verrassen zij mij dus 2 maanden later alsnog met een correctie die al 245 dagen openstond wat inhoudt dat ze dat in januari 2013 dus ook al wisten en zij dit bedrag daar dus al mee hadden moeten nemen.

    Hiernaast was deze brief een betalingsherinnering waarvan ik de originele brief nooit heb ontvangen en waar Turien zelf ook geen specificatie van heeft/kan maken.

    Ik wordt telefonisch nog teruggebeld is mij belooft ..

  • Hans

    Turien & Co, dit is voor mij het laatste jaar.

    Kreeg afgelopen week een rekening van mijn eigen risico van 2012, staat geen betalings termijn bij dus ze kunnen voorlopig fluiten naar hun geld.

    en mochten ze een herindering sturen veeg ik me ….. er mee af.

    wat een oplichters..

    Hans

  • Arie2

    Hee Hans,

    Het duurt even, net zoals alles bij Turien, maar over een half jaar gaan ze toch nog proberen om te dreigen met een incassoburo. Zelfs voor 36 euro, die zij niet kunnen verklaren, sturen zij een standaard incassobrief waarbij wordt verzocht om deze binnen 3 dagen te betalen (ik zou bijna denken dat ze iets geleerd hebben: ze noemen een termijn voor het eerst). Beetje jammer is dat deze brief pas aankomt 4 dagen na dagtekening en dus ben je toch al te laat.

    Ik heb zojuist jouw advies opgevolgd want het wc-papier was op ..