Turien administratie

  • paul

    Regelmatig vinden hier klachten plaats over Turien. Ik heb Turien regelmatig ook verdedigd,maar helaas is hun administratie niet zo op orde heb ik gemerkt.

    Ik kreeg begin 2012 een aanmaning om eigen risico over 2008 te betalen. Ze hadden niet eens een brief geschreven hierover, dus wist ik veel. En ook lekker laat.

    Maar goed, ik kijken en het bedrag klopte mijnsinziens niet.

    Turien gaf mij gelijk en het bedrag werd verlaagd. Of ik het nieuwe bedrag dus wilde betalen.( Scheelde toch € 70,- )

    Ik stond op het punt om het nieuwe bedrag te betalen en krijg ik een aanmaning voor het oude bedrag.

    Ik weer een bericht aan Turien. Het is nu ruim een week geleden en niets gehoord. Zal wel een tweede aanmaning krijgen ongeacht of ik het nieuwe bedrag betaal.

    Vandaag maar weer in de pen geklommen.

    Pffffffffffffffffffffffffff. Maar ik troost me met de gedachte dat andere verzekeraars net zo erg zijn.

  • Jan

    Zie het bericht hieronder in een eerdere posting. Hopelijk heb je nog niet betaald.

    Gepost door: Turien & Co. Assuradeuren ()

    Datum: 02 december 2011 09:44

    Wij willen graag reageren op bovenstaande berichten die op het forum zijn geplaatst over het in rekening brengen van het eigen risico over de afgelopen jaren.

    In de Zorgverzekeringswet is geen termijn bepaald waarbinnen een door ons voorgeschoten eigen risico bedrag teruggevorderd moet worden bij u als verzekerde. Doordat dit niet in de Zorgverzekeringswet is vastgelegd, geldt de algemene verjaringstermijn van 5 jaar. Turien & Co. heeft deze beperkt tot 3 jaar, waardoor u van ons alleen terugvorderingen kunt ontvangen die tot 3 jaar teruggaan in plaats van 5 jaar.

    Wij doen alles met de grootst mogelijke zorg. Het kan echter zijn dat u het niet met de terugvordering eens bent. In dit geval kunt u bezwaar maken tegen uw terugvordering. Wij verzoeken u uw bezwaar schriftelijk aan ons kenbaar te maken per e-mail naar: klachten@turien.nl of per post te sturen naar: Turien & Co. Assuradeuren, t.a.v. Klachtenbureau, Antwoordnummer 618, 1800 VB Alkmaar. U hoeft geen postzegel te gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Turien & Co. Assuradeuren

  • paul

    Enorme excuus brief ontvangen van Turien. Dus dat is ook al opgelost

  • g.van.dijkhuizen

    ik weet dat ik nog een rekkening heb liggen van van juni en july en die woorden heus wel betaalt zo heb ik al een keer eerde bekent gemaakt

    dat ik op oproep kracht werk dat houd in als ze mijn nodig hebben ik werk en verdien ik geld en ik heb het ook al aan het uvw gemeld en die

    zeggen ik moet blij zijn dat ik af en toe werk heb dus heeft u, geen recht op bij staan en bij de gemeente priesies het zelfte u, red zich wel

    ik ben 53 jaar ik krijg geen vast contract dus houd het in dat ik moet roeieen met de riemen die ik heb maar niet getreud het is vakantie tijd

    en ik kan de eerste 3 weken al weer aan het werk en meschien kom er nog meer en meestal de laatse 3 maanden zit ik wel goed dus met

    goede in zet en moet moet het leuken dat we eind van het jaar alles weer betaat is en ik wil ook geen betaling regeling daar schiet ik ook niks mee op en ik ben niet de gennen die nederland naar de kloote help de hogeheren in den haag de banken en de verzekkeringen zelf waarom

    moet jou baas 100,000 euro of meer verdienen en niet alleen hij zo zij er nog meer ter wel ij voor hem werk je best doe en je mag blij zijn met

    2000 euro in de maand en dan mag je blij zijn dat je na dat je rekkeningen betaalt zijn dat je 800 euro over houd en wees maar blij dat je werk heb maar ik ga mijn best doen om jullie een plezier te doen g.h. van dijkhuizen

  • Mw. CE de Bruijn

    Geachte mijnheer,mevrouw,

    Hierbij wil ik doorgeven dat mijn rekeningnummer foutief vermeld stond dit moet zijn 2274054 ik geef mijn goedkeuring voor het automatisch afschrijven per maand voor mijn aanvullende verzekering.

    Referentienummer 10051433

    Polisnummer 300054400

    Het openstaande bedrag van 57.50 is reeds betaald.

    Voor de maand maart staat het ook op het verkeerde rek.nummer

    Vriendelijke groet, Mw C de Bruijn

  • HJW Raedts

    Geachte Heren /Dames Turien.

    Hierbij wil ik me excuseren dat ik mn premie niet kan voldoen deze maand, omdat er onvoldoende saldo is op dit moment.

    Ik heb aankomende week n afspraak bij de hulpschuldverlening om te kijken, wat we hier aan kunnen doen.

    Ik wil voorstellen dat we de premie van Juli eind augustus betalen, mits jullie hiermee acoord gaan.

    en dat ik niet meer achterloop dan n maand.

    Sorry voor t ongemak.

    Met Vriendelijke Grt HJW Raedts