Beste…
Na de afhandeling van onze scheiding bleek er door mijn ex. waar onze zoon ook woont, kosten te zijn gemaakt bij de fysiotherapeut. Dit was in de periode dat de echtscheidingsprocedure nog liep bij de rechtbank. Onze zoon stond nog op mijn polis.
De fysiotherapeut heeft behandelingen verricht en deze als voorschot betaald gekregen van de ziektekostenverzekeraar (zkv) Het bleek echter dat deze behandeling niet meer in de dekking viel en dus niet vergoed werd door de zkv.
De zkv heeft daarop mij gevraagd om de rekening te betalen.
Dit heb ik geweigerd omdat ik niet op de hoogte was van de behandeling en naar mijn mening de fysiotherapeut of de skv aan de bel had moeten trekken dat de behandeling niet vergoed zou worden. Misschien dat de fysio dit wel heeft aangegeven bij mijn ex, maar dit heb ik nooit te horen gekregen. Mijn zoon woont bij mijn ex. al vanaf het moment dat ik het huis heb verlaten.
De zkv heeft mij verschillende malen gemaand te betalen, maar na weigering van mijn kant hebben ze het bedrag terug gevorderd bij de fysiotherapeut.
Nu komt de fysiotherapeut bij mij met de vordering middels een incasso bureau.
Vraag:
Wat te doen? Wat zijn mijn rechten?
Het lijkt mij een vreemde zaak dat ik moet gaan betalen voor een behandeling waar ik niets van wist. Men had mij moeten informeren en niet achteraf komen met de rekening.
Alvast bedankt.
Greet