Wie weet dit? Chronische lijst van vm minister Borst

• kerchak1

Om maar met de deur in huis te vallen:

Wie weet dit?

Je hebt de Chronische lijst van vm minister Borst.

Hier staat precies beschreven wanneer een zorgverzekeraar de klant moet helpen.

Nu pas ik niet precies in t plaatje want mijn whiplash is officieel pas in 2010 boven tafel gekomen bij medici en mijn val van trap was in 2004.

Al die jaren bezig geweest met therapiën maar t beestje kreeg geen naam. en foto's maken was niet nodig als ik er weer eens naar vroeg.

Nu dus wel ivm foto's zijn de bekende papagaaienbekken ( haakjes) inmiddels zichtbaar incl mijn klachten een duidelijke whiplash.

Nu heb ik een aanvraag gedaan bij verzekeraar omdat whiplash in de lijst staat en er met die 2 a 3 maanden intensief revalideren ik er bijna voor 100% normaal leven op na kan houden omdat ik zo ontzettend goed reageer op nu eindelijk een aangepaste behandeling.

Nu had ik dat dus in 2004 direct binnen 3 maanden moeten aanvragen zegt mijn zorgverzekeraar maar toen was dr nog geen sprake dat t 100% zeker een whiplash zou zijn en later heb ik die vraag zat gesteld maar niemand durfde de naam officieel te noemen.

Nu zegt de zorgverzekeraar dat ze wel zouden WILLEN maar ivm die lijst NIET MOGEN helpen.

Dus ik kan iedereen de schuld maar niet hen.

Ik kreeg sterk t vermoeden dat ik in de maling werd genomen omdat ze toch ook naar de coulance afdeling had gevraagd of ze toch iets konden /wilden doen.

Wie weet hier meer over?

( dus kort gezegd omdat de behandelaars er veelste laat achter zijn gekomen dat t gaat om een whiplash kan ik nu geen vergoeding extra krijgen omdat die chronische lijst hen verplicht dat ze niets mogen uitkeren..)

Ik heb t idee ook door de manier waarop t telefoongesprek ging dat ik afgepoeierd ben.

Zo niet dan is t ook oke maar kan ik t met eerlijk gevoel afsluiten

• Leon

Vervelend zeg. Lastig verhaal ook, zit tussen behandelaar en zorgverzekeraar in.

Hier staat bij welke instanties je dit kunt navragen:

http://www.kiesbeter.nl/patienteninformatie/klachteninstanties-per-zorgverlener/zorgverzekeraar/

Succes!

• kerchak1

Dank je wel Leon!