been in gips en ben niet verzekerd

• pech

Ik heb mijn knieschijf verdraaid, en ben maandag na de spoed geweest Ik moest ook een ponskaartje maken voor de foto die ik moest laten maken en bij de balie vroegn ze mij om me polisnr die ik niet heb… Heb gezegd dat ik me pas niet bij me had en ze hebben me toch behandeld. Ze hebben mijn been in de gips gezet.. En ik moet morgen weer komen voor een nieuwe gips, en moet dan ook mijn polisnr doorgeven.. Ik weet me geen raad wat ik moet doen want heb bij mijn knie allemaal vocht gekregen toen die

uit de kom schoot en ik het weer terug gedrukt had. Wie kan mij alsjeblieft vertellen wat ik moet doen.. ik kan er niet van slapen..

Alvast bedankt

• Arzukoca

Gewoon de waarheid zeggen dat je geen polisnr hebt, dan moet je het wel betalen. Maar het us gelukkig niet het einde van de wereld, je kan ook een betalingsregeling treffen. Veel sterkte

• Amadea

Iedereen die in Nederland woont en/of werkt, is wettelijk verplicht een zorgverzekering te hebben. Nu je die toch niet hebt, zul je álle kosten uit eigen zak moeten betalen.

Hier kan je hulp krijgen bij het alsnog afsluiten van een verzekering: http://www.zorgverzekeringslijn.nl/

• mesher

Ga gewoon morgen naar de spoed, en vertel dat je niet verzekerd bent. Dat je niet behandeld wordt, daar hoef je niet bang voor te zijn. Als jij behandeld moet worden dan gebeurt dat ook, ongeacht of je verzekerd bent of niet. Zorg er wel voor dat je je kunt legitimeren.

Daarna kun je een rekening verwachten die je zelf moet betalen. Eén troost: waarschijnlijk had je die ook moeten betalen als je verzekerd was, i.v.m. eigen risico.

En zorg dat je verzekerd bent. Je ziet nu wat onverzekerd rondlopen voor gevolgen kan hebben. En besef je ook, dat mensen die wel verzekerd zijn, uiteindelijk het geld op moeten hoesten voor mensen die niet verzekerd zijn.

Veel sterkte met je knie!

• BvW

Als de wiedeweerga in laten schrijven bij een zorgverzekeraar. Dit is nl verplicht en onverzekerd rondlopen is een overtreding.

Waarom ben je niet verzekerd? Ben je jonger dan 18 dan val je onder de verzekering van je ouders.

De zorgverzekering bestaat al een aantal jaren. Nog nooit eerder problemen gehad? Heb je een inkomen? Als je onder een uitkering valt, dan kan je via de WBB in aanmerking komen voor een verzekering via de sociale zaken van de gemeente.

Nu heeft een ziekenhuis en artsen zgn. Zorgplicht. Maar stel dat er een ontsteking bij komt of dat je behandelend arts je medicijnen of verband voorschrijft.

Ergo zo snel mogelijk je ziektekostenverzekering regelen!!

• Dutcheese

Hoe oud ben je? en woon je bij je ouder(s)?

Als je onder de 18 bent, dan ben je waarschijnlijk wel met hen meeverzekerd hoor.

Of woon je bij je vriend en zijn ouder(s)? Dan bestaat er een (klein) kansje dat je verzekering via hen loopt als je onder de 18 bent.

Als je 18+ bent, dan heeft iemand ooit aansprakelijkheid voor jou gehad en die heeft misschien wel de verzekering voor je afgesloten, ook al heb jij er nooit omkijken naar gehad.

Een polisnummer is gewoon het ‘lidmaatschapsnummer’ dat je bij de verzekering hebt; verder niks.

Het staat op elke brief die je van de verkering krijgt. Het geeft niet als dat een (heel) oude brief is. Zoek zo'n papier op!

Als je een idee hebt welke verzekering het kan zijn, omdat je daar wel eens post van hebt gezien, dan kan je die ook bellen en zeggen dat je je polisnummer niet weet en daarom wil weten hoe je eraan kunt komen. (google laat jou de site en tel.nrs. vinden)

• alek vidakovic

ben in gips en ben veel verzekerd als wat geburen geknuist gips is altijd nodeg maar dat is niet mooi kan je niet van slapen voelen drekt pijn

morgen weer gips zeker hebben

veel beterschap dan dat kregen diep nachtmerie van makken voor foto van ik zeten bij twitter bij mijn acount

belastingtinst zeker betalen 21.90 euro dat the weel om de geld geven ik vind niet normaal meer om de geld weegojen dan ik bleven altijd posentife jonges

veel succes dan daag tot morgen ik zien wat kan doen met been