December 2010 hebben wij onze zorgverzekering bij Anderzorg opgezegd, wij zouden naar Unive gaan.
Dit hebben wij echter teruggedraaid en onze verzekering werd “hersteld”en wij hebben daar schriftelijk bericht van met een nieuwe polis 2011.
Tot onze grote verbazing werd opeens 8-2-2011 de premie over jan.2011 teruggestort en is de premie febr.2011 nog niet afgeschreven van onze rekening.
Via de chat navraag gedaan bij Anderzorg en volgens hun was de verzekering opgezegd per 31-1-2011. En nee, e.e.a. kon niet meer hersteld worden,wij moesten maar opnieuw aanvragen. (Wij hebben geen premieachterstand,ook nooit gehad).Dus nu zijn wij, ik gehandicapt en mijn man ook, opeens niet meer verzekerd.
Uiteraard direct opnieuw aangevraagd en een klacht ingediend met copie brieven.
Wat ons dwars zit is dat door hun fout wij dus momenteel onverzekerd zijn, wij,vlgs.hun -pech-hadden, wij de deur niet meer uitdurven,er zal maar wat gebeuren. Dat ze telefonisch niet te bereiken zijn, er wordt niet opgenomen en ondanks dat de brieven die ik heb,Anderzorg niet bereidt is de verzekering te herstellen.
Mijn vraag is; wat als er momenteel iets gebeurd en wij zorg nodig hebben en wat gebeurd er nu met de zorgaanvragen AWBZ.