declaratie van 2009

• anira

Hallo,

Ik krijg net een overzicht van het groene kruis van mijn man in de bus.

December 2009 is hij voor onderzoek in het ziekenhuis geweest.

Nu krijgen we daar van de zorgverzekering een overzicht van de kosten die we zelf moeten betalen ivm het verplichte eigen risico. .

Op zich geen probleem maar ik vraag me af of het wel klopt.

Ze geven aan dat de kosten ongeveer 100 euro afgetrokken zullen worden van het eigen risico van 2010 terwijl de kosten gemaakt zijn in 2009.

Moeten dit dan ook niet afgetrokken worden van het eigen risico van 2009?

De reden dat ik het vraag is namelijk dat mijn man in 2009 al het volledige bedrag aan eigen risico betaald heeft en deze 100euro dus dan volgens mij voor de rekening van het groene kruis moeten komen.

Heeft iemand hier een idee van? Alvast bedankt!

Groetjes Anira.

• Zilveren Kruis Achmea

Beste Anira,

Je schrijft dat je man verzekerd is bij het groene kruis. Mocht je Zilveren Kruis of Groene Land Achmea bedoelen dan adviseer ik je om even te bellen met de klantenservice omdat voor het antwoord van jouw vraag meer informatie nodig is: je man is in het ziekenhuis behandeld waardoor is er sprake van een Diagnose Behandel Combinatie (DBC) die loopt over 2009 en 2010. Wanneer je belt, kan mijn collega even precies voor je nakijken hoe de declaratie is opgebouwd en nakijken hoe het eigen risico verrekend is.

Voor Groene Land Achmea bel je met 0900-8460 en voor Zilveren Kruis Achmea met 0900-9674 ( 0,05 ct per minuut) op werkdagen van 8 - 18.00 uur. Kijk voor meer informatie en de wachttijd aan de telefoon op onze website.

Groetjes

Corine, webcareteam Zilveren Kruis Achmea