Toen ik 26 december jl. van VGZ te horen had gekregen dat Turien en Co mij collectief had overgenomen had ik hier al geen goed gevoel bij, de manier waarop dit ging en de gemakkelijke woorden dat ALLES het zelfde zou blijven baarde mij al zorgen. Ik ben zelf zeer tevreden over VGZ maar over Turien en Co had ik al eerder geen goede verhalen gehoord, ik gaf dan toch het voordeel van de twijfel. Collectief verzekerd is toch goedkoper dan particulier, nou had ik maar geweten wat ik nu wist dan had ik meer geld voor een probleemloze ziekte kosten verzekering over gehad dan het gezeur wat ik nu al 5 maanden heb. Het begon al toen ik destijds eind dec 2009 direct contact opnam voor de voorwaarden van de verzekering waar ik in totaal 4 weken op moest wachten. Intussentijd kreeg ik mijn eerste rekening binnen en zag dat ik van 108,00 euro naar 131,00 euro was gestegen. Het zou toch het zelfde blijven? de verlaging die ik aan VGZ had door gegeven begin december 2009 hadden zij niet over genomen.(Ik betaalde toen 118,00 eur aan VGZ) Nadat ik Turien hier telefonisch mee confronteerde kreeg ik als antwoord dat zij niets hadden vernomen hierover en dat moest ik dan maar bewijzen voordat zij een eventuele verlaging konden door voeren. Intern kunnen zij niets regelen en er werd mij geadviseerd een brief te schrijven naar een afdeling die in een ander stad zit. Bellen kon ook niet?!?!? Das helemaal mooi! Zij wilde ook geen contact met VGZ hier over opnemen want dat was niet hun probleem! Mijn voorgevoel was uitgekomen. In die tijd kregen wij het goede bericht dat mijn vriend een nieuwe baan kreeg met een collectieve verzekering waar ik in mee ga dus ik heb deze zaak laten lopen. Intussen tijd stapelen de rekeningen zich op want als ik moet betalen ligt de rekening de volgende dag al op de mat maar mijn declaraties die sinds 3 maart al open staan zijn nog steeds niet voldaan aan mij. Als je belt wordt je afgescheept met “ja mevrouw we lopen 4 weken achter met betalen” of “ we hebben ineens zoveel declaraties gekregen dat we iets meer tijd nodig hebben om alles door te lopen” als ik ze dan vermeld dat het inmiddels al 2.5 maanden geleden is kun je een grote mond terug krijgen. Dit heb ik nog NOOIT mee gemaakt. Dit is niet 1x gebeurt maar wel alle keren als ik informatie wilde waarom mijn declaraties niet werden betaald? Ik wens niet zo behandeld te worden. Ik ben toch een klant???? Verder kunnen ze je geen duidelijkheid geven over het wel en wee wat nu werkelijk het probleem is. Intussen laten ze mij meer betalen zonder zich daar klant vriendelijk hard voor je te maken. Als je per ongeluk op een verkeerde afdeling terecht komt krijg je een puf en een steun (ik vraag er toch niet om? sterker nog, het kost mij iedere keer geld want hoe langer ik moet wachten op de juiste persoon hoe meer dit tel. kost!) Maar betalen ho maar! Ik ben zo VERSCHRIKKELIJK klaar met Turien dat ik deze waardeloze geld klopperij ziektekostenmaatschappij aan IEDEREEN afraad en ik zal zo ontzettend blij zijn als ik definitief weet dat ik nooit meer met ze te maken krijg!!!!