veranderd van zorgverzekering zonder het te weten

• women

was mn hele leven verzekerd bij de trias , daar ben ik blijkbaar in december uitgeschreven, en door turien &co overgenomen , ik heb echter mn premie gewoon overgmaakt naar de trias , nu kreeg ik een schrijven van Turien dat ik een achterstand heb van vier maanden ! ik moet snel gaan betalen anders wordt er beslag gelegd etc ! ben me rot geschrokken en begreep er niets van ! ik heb gewoon een trias polis gekregen in januari met een trias pas maar ik ben niet meer bij hen verzekerd ! ( hoe kan dit) zit nu blijkbaar bij de VGZ via Turien ! heb contact met hen gehad dit was redelijk nors , ze bleven er bij dat ik snel het achterstallige bedrag over moest maken omdat mn aanvullende verzekering zowiezo al geschorst is ! ja wist niet beter dan dat ik gewoon bij de Trias verzekerd ben !

• Turien & Co. Assuradeuren

Graag zou ik willen reageren op het bericht van ‘women’.

Geachte mevrouw,

Wij vinden het jammer te horen dat er naar uw mening bepaalde zaken niet goed gecommuniceerd zijn en u naar uw mening telefonisch niet juist te woord bent gestaan door ons. Wij willen u graag een en ander uitleggen.

Trias heeft ervoor gekozen om de zorgverzekeringen per januari 2010 bij Turien & Co. onder te brengen. U hebt daarom in januari een polis en zorgpas van Turien & Co. ontvangen. Daarnaast betaald u uw premie niet meer aan Trias maar aan Turien & Co. Het geld dat u destijds ten onrechte hebt betaald aan Trias kunt u daarom gewoon terugvorderen en aan Turien & Co. betalen.

Wat betreft uw aanvullende verzekering: Aanvullende zorgverzekeringen worden automatisch beëindigd indien men 3 maanden geen premie betaald. Aanzien dit bij u ook het geval was, is uw aanvullende verzekering beëindigd. Uw kunt de aanvullende verzekering weer aanvragen op het moment dat u alle premies en eventuele extra kosten hebt betaalt. Middels een aanvraagformulier kunt u dan de aanvullende verzekering weer aanvragen.

Ik hoop u hiermee een en ander duidelijk te hebben gemaakt. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de afdeling Zorgverzekeringen, 072 5 181 913.

Met vriendelijke groet,

Turien & Co. Assuradeuren

• A. Serno

Hallo,

Kan iemand een tip geven. Is het normaal als iemand een bedrijf opent in mei 2008 en vervolgens pas in augustus 2008 gaat werken en inkomen krijgen voor de laatste 5 maanden (€11.916) van het jaar 2008, dat hij een Bijdrage Zvw van €607 en Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringe van €1.376 over het jaar 2008 gaat betalen. Ik weet namelijk niet waar ik de nodige informatie kan vinden om bezwaar te maken.

Bij voorbaat bedankt voor uw reactie.