Dubbele zorgverzekering

• Adrie

Op 9 december 2009 heeft mijn broer een nieuwe zorgverzekering afgesloten bij Interpolis.

Hij was verzekerd bij VGZ, en interpolis zou voor de opzegging zorgen.

Nu bleef VGZ in januari het maandbedrag afschrijven, en heeft hij gebeld naar de tussenpersoon van Interpolis

(De Rabobank) dat VGZ bleef afschrijven.

De reactie van de tussenpersoon was dat het bij VGZ nog niet verwerkt zou zijn, niets aan de hand dus.

Maar nu heeft interpolis toegegeven dat ze een systeemstoring hadden en dat de opzegging bij VGZ niet is doorgekomen.

Hij heeft inmiddel zijn polis van Interpolis al thuis, en het eerste maandbedrag is afgeschreven, echter VGZ wil ook het

maandbedrag hebben, maar het eerste maandbedrag van VGZ heeft hij gestorneert en VGZ compleet geblokeerd.

Hoe nu verder en wat zijn zijn rechten?

Het verschil in premie is € 27 per maand dat hij goedkoper uit zou zijn bij Interpolis.

Mvg Adrie

• wim

wanneer VGZ en Interpolis er onderling niet uitkomen is het zo dat de oudste maatschappij het recht heeft. Dat betekent dat je broer bij VGZ verzekerd blijft, en Interpolis beeindigd wordt per 01-01-2010. Het kan ook zijn dat ze er nog wel uitkomen, aangezien het vaker voorkomt dat de opzeggingen niet goed doorkomen. Succes!

• Adrie

wim Schreef:

——————————————————-

> wanneer VGZ en Interpolis er onderling niet

> uitkomen is het zo dat de oudste maatschappij het

> recht heeft. Dat betekent dat je broer bij VGZ

> verzekerd blijft, en Interpolis beeindigd wordt

> per 01-01-2010. Het kan ook zijn dat ze er nog wel

> uitkomen, aangezien het vaker voorkomt dat de

> opzeggingen niet goed doorkomen. Succes!

Wim bedankt voor de info.

Het is alleen jammer dat hij zijn zorgpas van VGZ al vernietigd heeft

en dat hij zijn bank rekening voor VGZ heeft geblokeert.

Het is volgens de bank weer een hele toer om die blokade ongedaan te maken.

Overgens ben ikzelf ook overgestapt van VGZ naar Interpolis, maar bij mij was er geen probleem

mischien omdat ik dit via de PC gedaan heb, en hij heeft het de Rabo alszijnde tussenpersoon

laten doen.

Gr Adrie

• Naomi

Ook ik ben er vandaag achter gekomen dat ik dubbele premie betaal.

Zat bij Zorg en Zekerheid en wilde overstappen naar een collectieve zorgverzekering bij VGZ (voor zowel mijzelf als mn partner).

Alles op tijd verstuurd en VGZ zou de opzegging regelen bij Zorg&Zekerheid. Heb inmiddels nieuwe polisblad + zorgpas ontvangen van VGZ.

Tot mijn verbazing is er vandaag automatisch de premie van mn oude verzekering van mijn rekening afgehaald. Meteen gebeld met Zorg&Zekerheid, en wat blijkt? Ze hebben de afmelding vanuit VGZ nooit ontvangen. En dat ik voor het hele jaar verzekerd blijf omdat zij de ‘oudste’ verzekeraar zijn. Ter compensatie zou ik een korting van 10% krijgen op mn maandpremie voor een heel jaar.

Inmiddels contact opgenomen met tussenpersoon werkgever. Zij hebben telefonisch contact gehad met VGZ.

VGZ heeft toegegeven dat ik alles netjes op tijd heb verstuurd, maar dat zij door drukte? mijn opzegging niet op tijd hebben doorgegeven aan VGZ.

De tussenpersoon heeft mij verteld dat VGZ en Zorg&Zekerheid een uitwisselingstraject hebben gestart. Maar dat het niet zeker zou zijn of ik dan bij VGZ zou kunnen blijven of toch verzekerd blijf bij mijn oude verzekeraar. Echter houdt dit wel in dat ik zowel voor VGZ ENZorg&Zekerheid zorgpremie dien te betalen. Voor hoelang is onbekend (kan 2weken zijn, maar het kan ook 2 maanden zijn). De teveel betaalde premie zou, zodra zij het onderling hebben uitgevochten worden terugbetaald.

Nu is de keuze aan mij..of bij mijn oude verzekering blijven en de verzekering bij VGZ opzeggen (waardoor mijn partner hier ook de dupe van wordt)?

Of wachten op de uitkomst van het uitwisselingstraject, maar dan wel 2 premies betalen voor 1 maand, 2 maanden? (joost mag het weten).

• Jeroen

Ik heb dezelfde ervaring,

Ik ben overgestapt van Menzis naar Unive. Ook hetzelfde verhaal met een uitwisselingstraject… geen idee hoe lang dat gaat duren. Heeft iemand daar wel ervaring mee? Een dubbel premie betalen gedurende een lange tijd is niet echt waarop ik zit te wachten en nog belangrijker.. hoe weet ik 100% zeker dat ik daadwerkelijk van 1 van de 2 de volledige premie (ook van de aanvullende verzekering) terugkrijg ?

Als consument sta je volgens mij erg zwak omdat je hier geen enkel schrijven van ontvangt.

• Emmy

Naomi,

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb met het CZ kunnen regelen dat ze de aanmaningen stopzetten tot 31 maart en dat er voor de tijd reactie moet komen van VGZ. Nu is het bij dus zo dat mij niet op de uitruilregeling hebben gezet terwijl ze dat wel toegezegd hebben.

Nog groter probleem dus , krijg wel premies terug van VGZ, maarrrrr de kosten die ik gemaakt heb bij de orthodontist worden niet vergoedt bij CZ. Dat wil dus zeggen dat die nu voor mn eigen rekening komen. Evenals mijn bril/lenzen..

Dan zit je pas met de gebakken peren..

Hoop dat het wel oplost voor je!! of is opgelost!!

• Adrie

Naomi Schreef:

——————————————————-

> Ook ik ben er vandaag achter gekomen dat ik

> dubbele premie betaal.

> Zat bij Zorg en Zekerheid en wilde overstappen

> naar een collectieve zorgverzekering bij VGZ (voor

> zowel mijzelf als mn partner).

> Alles op tijd verstuurd en VGZ zou de opzegging

> regelen bij Zorg&Zekerheid. Heb inmiddels nieuwe

> polisblad + zorgpas ontvangen van VGZ.

>

> Tot mijn verbazing is er vandaag automatisch de

> premie van mn oude verzekering van mijn rekening

> afgehaald. Meteen gebeld met Zorg&Zekerheid, en

> wat blijkt? Ze hebben de afmelding vanuit VGZ

> nooit ontvangen. En dat ik voor het hele jaar

> verzekerd blijf omdat zij de ‘oudste’ verzekeraar

> zijn. Ter compensatie zou ik een korting van 10%

> krijgen op mn maandpremie voor een heel jaar.

>

> Inmiddels contact opgenomen met tussenpersoon

> werkgever. Zij hebben telefonisch contact gehad

> met VGZ.

> VGZ heeft toegegeven dat ik alles netjes op tijd

> heb verstuurd, maar dat zij door drukte? mijn

> opzegging niet op tijd hebben doorgegeven aan

> VGZ.

>

> De tussenpersoon heeft mij verteld dat VGZ en

> Zorg&Zekerheid een uitwisselingstraject hebben

> gestart. Maar dat het niet zeker zou zijn of ik