Medicijnen niet vergoed

• Ian

Ik ben (collectief) bij IZA verzekerd met aanvullend pakket ‘Classic’

Behalve dat we een gevoel hebben dat onze nieuwe tandarts ons een poot uitdraait met allerlei vage behandelingen die niet of nauwelijks door IZA vergoed worden, worden er veel medicijnen niet vergoed.

De volgende (recept) medicijnen moeten we zelf betalen.

Medicijnen voor cronische astma.

Op dokters advies (Gynaecoloog) de pil geslikt moet worden.

Maagzuurremmers.

Bij mekaar zo'n 50 euro per maand aan kosten. Voor de rest hebben we geen medicijnen enz. We betalen wel zorgverzekering maar behalve een enkel bezoek per jaar aan de arts betalen we voor ons eigen zorg….

Ik snap het niet :S

Worden deze middelen niet vergoed?

Kan het aan de merk liggen?

Is er ergens een lijst met medicijnen die vergoed worden?

Als een ander verzekeraar bovenstaande wel vergoed dan kan overstappen wel eens voordeliger zijn..

Ik zie uit naar adviezen en reactie

Ian

• Els

Van de pil en maagzuurremmers klopt wel.

Sommige aanvullende verzekeringen betalen die kosten wel maar wat ik van IZA weet is die niet super.

Van de astma weet ik het niet, misschien weet de apotheker daar antwoord op.

Om nu nog over te stappen en een goede uitgebreide verzekering die je nu nog accepteert lijkt mij een beetje laat, het is immers nog maar een paar dagen en je moet wel weten dat men je accepteert voor je opzegt..

• maria

.

Maagzuurremmers zitten niet in het basispakket

.De anticonceptiepil zit sinds 01-01-2008 weer voor alle vrouwen in het basispakket, daarvóór werd hij alleen vergoed voor vrouwen tot 21 jaar.

Wat betreft de astmamiddelen , die vallen onder de geneesmiddelenvergoeding.

Voor zowel de pil als de astmamiddelen kan het zijn dat uw verzekering alleen bepaalde goedkopere varianten vergoedt(zgn. generieke middelen) en niet de duurdere merkartikelen.U kunt lijsten daarvan opvragen bij uw verzekering en bij de apotheek.Maar die lijsten wisselen wel eens en het kan dus zijn dat een bepaald merkartiel eerst wél en later niet meer vergoed wordt.Ook vallen alle geneesmiddelen onder het eigen risico.

• Ian

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb contact gehad met de verzekering. Ze zeggen dat de medicijnen vergoed worden

Het blijkt dat de eigenrisico van ons niet op is.

Op de nota's (in 2009) staat niet hoeveel eigen risico al verbruikt is. In het verleden wel..

Even 2010 afwachten en allles goed bijhouden

bedankt

groet

Ian