Dag Jipke,
Ik ben sinds dit jaar verzekerd bij Anderzorg, dus ik heb 1 jaar ervaring.
Ik denk dat Anderzorg vooral een goede verzekering is voor mensen die niet zo veel aanspraak doen op de verzekering, voor gezonde mensen voor wie de zorgverzekering vooral een kostenpost is. Dat is bij mij zo. Ik betaal al jaren zorgpremie, maar krijg nooit iets terug omdat ik bijna geen ziektekosten maak.
Als ik per mail een vraag stel aan AnderZorg heb ik binnen 2 werkdagen antwoord terug. Voor mij is dat prima. En de antwoorden zijn bevredigend. Een keer was ik wat laat met het betalen van een nota aan AnderZorg. Ze wilden me daarom wat meer laten betalen. Maar mijn uitleg was genoeg en het is bij het oorspronkelijke bedrag gebleven.
De declaraties van de tandarts (gebitscontrole 2x) en de huisarts (een paar doosjes medicijnen) verliepen prima, zij hebben het een en ander zelf ingediend bij Anderzorg.
> Ik zit er aan te denken de duurste opties er bij te nemen, ben ik volgens mij beter verzekerd als bij de Friesland aanvullend of is dit niet zo?
Ik zit niet diep in de voorwaarden en verschillen, dus ik kan het je niet vertellen. Het hangt er waarschijnlijk ook vanaf welke punten je vooral belangrijk vind.
Waar ik je wel op wil wijzen is de actie tip een vriend van Anderzorg. Als je daar aan meedoet en overstapt naar Anderzorg, ontvang je in het voorjaar 25 euro retour via de bankrekening. Dit kan via de link hieronder. Zelf heb ik ook baat bij deze actie, want ook ik ontvang in dat geval die 25 euro's, omdat ik je deze tip geef.
http://tipeenvriend.anderzorg.nl/Frank/
Eerder was ik bij CZ verzekerd, maar dit scheelt flink in de uitgaven.
Frank, AnderZorg klant.