CZ weigert logopedie te vergoeden uit het basispakket

• Hannah

Let op! Ben je verzekerd bij CZ, lees dan dit.

CZ weigert behandelingen te vergoeden die wettelijk in het basispakket zitten. Bij declaratie van simpele behandelingen zoals logopedie bij kinderen komen er ineens kleine lettertjes te voorschijn en meent CZ de logopedie niet te hoeven te vergoeden, dit terwijl het door de overheid in het basispakket is gezet! Bij navraag bleek het bij alle aanvullende verzekeringen ook niet te worden vergoed.

CZ wil dure klanten dumpen en behandeld ze als vuil in de hoop dat ze overstappen! Ze vinden klanten met een collectieve verzekering of een kleine aanvullende verzekering al gauw duur. Schandelijk om zo behandeld te worden. Hun wens ga ik wel inwilligen, ik stap over naar een goede restitutiepolis.

Doe er je voordeel mee.

Hannah

• CZ

Ik ben een medewerker van CZ. Uit de reactie van Hannah zou u kunnen opmaken dat CZ logopedie voor kinderen helemaal niet vergoed. Dat is gelukkig niet het geval. Wij vergoeden logopedie voor kinderen wel, maar dan moet de logopedist aan bepaalde voorwaarden en kwaliteitseisen voldoen (en die staan soms in de kleine lettertjes). Helaas voldoen niet alle logopedisten daaraan. Uiteraard kunnen we u wel helpen een logopedist te vinden waarvan de behandelingen door ons worden vergoed. Als u daarover nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

• Paulien

Logopedie los van de school zou in principe vergoed moeten worden. Er zijn helaas zorgverleners die foutieve informatie verstrekken aan mensen!

• maria

..“Logopedie los van de school zou in principe vergoed moeten worden”…

mits er een medische indicatie is ( in brede zin : arts, psycholoog of tandarts)

• Hannah

die medische indicatie is er ook. Kinderen worden op school gescreend en via de huisarts kun je een verwijsbrief aanvragen indien de huisarts de noodzaak ervan inziet.