CZ + aanvullende verz is erg duur

• Plinius

Hallo luitjes,

Ook wij willen graag bezuinigen want het is allemaal niet meer te betalen??? Nu willen wij de aanvullende verzekering stopzetten

dat scheelt immers een aardig bedrag, maar wat vinden jullie, is dat verstandig?? Wat zijn de mogelijke consequenties??

En: gaat dan ook de zorgtoeslag omlaag van de belastingienst?? wie weet dit,

Bij voorbaat al dank voor reageren en vinden jullie het allemaal ook niet veel te duur worden??

Groetjes Plinius :)

• Frank

Aanvullende verzekering stopzetten is geen probleem als je kerngezond bent. In het ergste geval moet een behandeling worden uitgesteld tot een volgend jaar, want dan kan je opnieuw een aanvullende verzekering nemen, als dat nodig zou zijn.

Je kan bv als je 2x per jaar je gebit laat contoleren, de 2e keer in november of december gaan. Mochten er kosten op touw staan, verzeker je dan bij en laat je in het jaar erna behandelen.

Zorgtoeslag heeft alleen te maken met hoogte van het inkomen, niet met aanvullende verzekeringen.

> Bij voorbaat al dank voor reageren en vinden jullie het allemaal ook niet veel te duur worden??

Ik heb mijn eigen risico op maximaal gezet en ben overgestapt op een efficiente internetverzekeraar, Anderzorg, die de laagste premies hebben. Door het maximale eigen risico bespaar ik 240 euro premie per jaar. Na 49 maanden heb ik dan zo veel bespaard dat ik met de besparing een heel jaar eigen risico kan dekken. De rest is 100% winst. Dus, ben je kerngezond kan je bij Anderzorg even goed maximaal eigen risico nemen.

Daarnaast krijg je als je overstapt op Anderzorg 25 euro terug als je je ook aanmeldt op onderstaande link;

http://tipeenvriend.anderzorg.nl/Frank/

Ik betaalde bij CZ 90 euro per maand en nu 58 per maand. Omdat ik 1 jaar vooruit betaal krijg ik 3% korting en komt het op 56,25 euro per maand. Overstappen dus als je niet meer wil betalen.

• PatrickN

@Plinius

Je zorgtoeslag 2010 kan je weer berekenen, ik heb de rekentool ook geplaatst. Aanvullend pakket stopzetten is vaak bijzonder makkelijk uit te rekenen, je kan via rekentooltjes bij de aanbieders (of op mijn site) de modules op en afklikken en kijken wat het premieverschil is. Als je 20 euro bespaart door geen tandarts verzekering te nemen, dan moet je wel vrij zeker weten dat je minder dan 12 * 20 = 240 euro aan tandartskosten gaat maken dat jaar, anders schiet je erbij in. Ik wil ook even waarschuwen voor het pakken van een korting bij het verhogen van het eigen risico (boven op het wettelijk verplichte eigen risico van 165 euro). De korting is vaak ca 20 euro hetgeen neerkomt op zo'n 240 euro premiewinst op jaarbasis. Dan moet je dus wel heel zeker weten dat je voor minder dan 240 euro aanspraak op zorg gaat maken want anders schiet je er dus al bij in.

De basispremieverschillen gaat over eurootjes maximaal, het lijkt me verstandiger om een partij te zoeken waarbij je je aanvullende behoefte modulair op kan klikken. De goedkoopste basispremie is vooral interessant voor mensen die geen aanvullende zorgbehoeftes hebben (dus geen gezinsplanning, adhd, fysio, tand etc.).

Als ik wat moet roepen (zonder nou gelijk te spammen onderbouw ik mijn meningen ruimschoots op aovcheck - actuele informatie over zorgverzekeraars ) zou ik zeggen: FBTO. Basispremie in de top 3, aanvullende verzekeringen kan je op maat erop klikken, dus niet zoals de andere keuze uit 2 of 3 smaken, maar vele combinaties denkbaar. Ik heb een rekentooltje op die site gemaakt dus beproef het gerust. Ik heb dit in een vorige post ook geroepen maar die is zoekgeraakt of weggemod.

Succes!

Patrick