Aanvullende verzekering stopzetten is geen probleem als je kerngezond bent. In het ergste geval moet een behandeling worden uitgesteld tot een volgend jaar, want dan kan je opnieuw een aanvullende verzekering nemen, als dat nodig zou zijn.
Je kan bv als je 2x per jaar je gebit laat contoleren, de 2e keer in november of december gaan. Mochten er kosten op touw staan, verzeker je dan bij en laat je in het jaar erna behandelen.
Zorgtoeslag heeft alleen te maken met hoogte van het inkomen, niet met aanvullende verzekeringen.
> Bij voorbaat al dank voor reageren en vinden jullie het allemaal ook niet veel te duur worden??
Ik heb mijn eigen risico op maximaal gezet en ben overgestapt op een efficiente internetverzekeraar, Anderzorg, die de laagste premies hebben. Door het maximale eigen risico bespaar ik 240 euro premie per jaar. Na 49 maanden heb ik dan zo veel bespaard dat ik met de besparing een heel jaar eigen risico kan dekken. De rest is 100% winst. Dus, ben je kerngezond kan je bij Anderzorg even goed maximaal eigen risico nemen.
Daarnaast krijg je als je overstapt op Anderzorg 25 euro terug als je je ook aanmeldt op onderstaande link;
http://tipeenvriend.anderzorg.nl/Frank/
Ik betaalde bij CZ 90 euro per maand en nu 58 per maand. Omdat ik 1 jaar vooruit betaal krijg ik 3% korting en komt het op 56,25 euro per maand. Overstappen dus als je niet meer wil betalen.