hersteloperatie vasostomie welke zorgverzekeraar vergoed

• oisterwijkstel

hallo!

Misschien dat er iemand ons kan helpen met onze vraag…

Welke verzekeraar vergoed een hersteloperatie na sternilisatie?

Mijn vriend heeft die ingreep in zijn huwelijk laten doen maar is later gescheiden..

Wij wonen nu al twee jaar samen en hebben nu een kinderwens.

De vergoedingen voor 2010 zijn nog niet bekend maar een verzekering die het niet vergoed in 2009 die zal dat een jaar later niet ineens wel doen toch?

• maria

1. zit niet in het basispakket

2. sommige verzekeringen hebben het in een aanvullende verzekering staan. Maar het is de vraag of ze je vriend daarvoor accepteren.De verzekeringen zijn vrij iemand te weigeren op grond van zijn voorgeschiedenis.

Hij zal kan zelf de a.v.'s van de verschillende verzekeringen napluizen en dan proberen zo'n aanvullende verzekering te krijgen.Maar als het in de voorwaarden voor 2009 staat, wil dat nog niet zeggen, dat het er in de a.v. van 2010 nog steeds vergoed wordt!!

• oisterwijkstel

de voorwaarden voor 2010 gaan we opvragen bij delta-lloyd en cz en dan eerst eens kijken hoe en wat waar welke verzekeringsvoorwaarden het gunstigste zijn.. (:

Dan dan hopen op een akkoord na aanmelding, dat is zo..

• Jacqueline ter Haar

Goede morgen,

Mijn man heeft zich ook 5 jaar geleden in ons eigen huwelijk laten sterilliseren, maar we willen nu toch graag een 3e kindje bij.

Je moet het laten doen in het slingerland ziekenhuis in doetichem ( heeft maar een week wachttijd), de andere opties ( VU, AMC etc) hebben meer dan een jaar een wachtlijst en je mag er pas op als de operatie is betaald.

Hij kost bijna 2900 euro.

De enige verzekeraar die hem in zijn aanvullende pakket vergoed is de cz aanvullende excellent verzekering.

Je kunt deze aanvullende verzekering afsluiten zonder je eigen verzekering op te zeggen als je dit wilt, en hem afsluiten zonder hier een basisverzekering te nemen als je die behoefte hebt. Je moet dan wel 25 % extra premie betalen. Je kunt de verzekring nemen per 1 januarie 2010 (je moet dus opschieten), en bent verplicht om een jaar lid te blijven en hebt dan verder vooraf geen toestemming van hun nodig, ze vergoeden hem 100 %.

Wij zijn zo gelukkig en gaan na 1 januarie de operatie plannen. Ik wilde deze info graag met je delen omdat ik weet hoe erg geld hierin een belemmering zou kunnen zijn.

je moet wel rekening houden met het feit dat deze aanvullende verzekring je dan inclusief die extra 25 %, ongeveer 100 euro per maand kost. Maar goed, dan ben je wel voor nog geen 1200 euro van je sterrilisatie af.

Groet Jacqueline ter Haar.

En hopelijk geluk met jullie (evt) toekomstige kindje.

• Danielle

Wij staan voor dezelfde vraag. Onze hoop was gevestigd op Univé, maar ik zie

net dat die het uit z'n top pakket voor 2010 heeft gegooid :(. Echt balen!!

Net even gechecked bij CZ…. leuk die premie die dan bijna € 400,- per maand wordt (td)

Ziet er naar uit dat we onze wens maar moeten laten varen :(:(:(:(

• Monique

Via www.unitedinsurance.nl kun je je bij Delta Lloyd verzekeren.Vanaf aanvullende verzekering start (7, euro nog wat pm)

kun je vasostomie laten doen. 10% korting basis en 20% korting aanvullende verzekering. Succes ermee!

• Danielle

CZ, Delta Lloyd, De Amersfoortse, Ohra

Zijn de verzekeringen die ik zo kan vinden die het nog vergoeding in 2010

• oisterwijkstel

We hebben inmiddels, nu de meeste zorgpolissen bekend zijn ook bij Delta Lloyd een offerte aangevraagd en met de kortingen die je via unitedinsurance krijgt wordt het nog goedkoper!!

bedankt voor deze tip!!

• oisterwijkstel

Nee joh!

Lees maar wat monique heeft geschreven en regel dat je ( voor een jaar en dan eventueel weer terug naar Unive ) in 2010 verzekerd bent bij Delta Lloyd…

Huidige verzekering opzeggen voor 1 januari 2010 ( meestal krijg je bij je nieuwe contract een opzegformulier voor de oude ) zie huidige voorwaarden polis 2009…

• oisterwijkstel

Beste Jaqueline,

Bedankt voor je verhaal

lees de topic van monique eens over Delta LLoyd….

nu nog een week of 6 - 7 om alles te regelen wat binnen een half uurtje geregeld kan zijn, dus dat moet wel lukken denk ik zo.

succes