tandartsverzekering niet in eigen risico?

• ruth

Ik heb een uitgebreide zorgverzekering waar dus ook de tandarts bij in zit. Nu heb ik momenteel van het eigen risico van € 155,- al € 130,50 aan kosten gemaakt en zelf moeten betalen.(afgezien van de medicijnen die al niet eens meer vergoed worden). Laatst ben ik naar de tandarts geweest voor een consult waarbij ook een foto gemaakt is. De rekening was € 103,90. Maar mijn verzekeraar vergoed hiervan maar € 42,50. De resterende € 61,40 moet ik zelf dokken. Dus heb ik een email gestuurd dat de resterende € 61,40 dus verrekend dienen te worden met mijn eigen risico, oftewel ik zou meer vergoed moeten krijgen omdat van die 61,40 de 24,50 eigen risico die ik nog restant had afgetrokken wordt en ik de rest niet meer hoef te betalen. En dus wel teruggevorderd dienen te worden mi.

Ik kreeg hierop een negatief bericht terug. Ben ik nu opgelicht door deze verzekeraar?

En welke verzekeraar gaat hier wel eerlijk mee om?

• Simon Kabelfoon

welke verzekeraar betreft het en welke tandartsdekking heeft u daar?

• maria

Tandartskosten vallen niet onder de basisverzekering.En dus ook niet onder het wettelijk eigen risico van 155 euro.

Het is dus belangrijk om te weten hoe de voorwaarden van uw aanvullende tandartsverzekering zijn.

Maria

• ruth

Mijn verzekeraar is Anderzorg.

Maria dank je voor je bericht.

Is er een verzekeraar die een grotere dekking heeft?

• Els

Moet je per verzekering bekijken.

Er zijn verzekeringen die per onderdeel van een behandeling een maximaal bedrag uitkeren en anderen waar je tot een X bedrag verzekerd bent en dat dus maximaal per jaar uitgekeerd krijgt.

Maar pas op met verzekering opzeggen, een nieuwe is moeilijk en vaak tegen nog slechtere voorwaarden te krijgen.

• Simon Kabelfoon

Anderzorg heeft een nogal beperkte vergoedingsregeling voor tandheelkunde in haar aanvullende tandzorgdekking.

Aan de hand van de codes op de rekening van de tandarts en de polisvoorwaarden die u heeft (of kunt downloaden op http://www.anderzorg.nl/web/OnzeVerzekeringen/AnderZorgTand.htm ) kunt u zien op welke maximale vergoeding u recht heeft.

• Carli

Gee whiz, and I thugoht this would be hard to find out.