sterilisatie

• sylvia

daar we geen kinderwensen hebben en ik van de anticonceptie middelen af wou heb ik mij een half jaar geleden laten steririseren in het ziekenhuis.

na contact te hebben opgenomen met mijn huisarts vertelde deze mij over de assure methode,een nieuwe pijnloze methode en al enkele jaren toegepast in nederland.

daar mijn arts en het ziekenhuis het verders nergens over gehad hadden voorzag ik verder geen probleem,maar niets was minder waar

na ongeveer 3/4 jaar kreeg ik van het ziekenhuis een rekening van ong €1700,00 met de mededeling dat dit niet werd vergoed werd omdat dit niet in mijn pakket zat.

daar de behandeling in het ziekenhuis werd gedaan was ik me van geen kwaad bewust en dacht dan ook dat ik hier voor verzekerd was.,

mijn vraag is,kan ik hier nog ergens mee terecht of is er misschien een fonds waar ik aanspraak op kan maken

• maria

Vergeten de polisvoorwaarden te lezen, een beetje dom hé? Maar eigen schuld, dikke bult.Sterilisatie wordt niet betaald uit het basispakket.Je zult die rekening moeten betalen als je deze ingreep niet in je aanvullende pakket hebt zitten.

Het beste is m.i. om een betalingsregeling af te sluiten met het ziekenhuis als je de nota niet in éénmaal kunt betalen.Dat bespaart je dan de kosten van een incassobureau of deurwaarder.

Maria

• Menno

Laat je man steriliseren, of durft die niet ? De ingreep bij mannen is minder gecompliceerd en dus ook goedkoper !

• maria

Menno denk je dat het ziekenhuis de nota voor de gedane ingreep bij Sylvia zal intrekken als haar partner zich ook laat steriliseren? :D

Maria

• Els

Slimme opmerking, NOG een rekening voor een (nu onnodige) sterilisatie.

In de regel is het maar voor één persoon nodig al zijn er uitzonderingen.