Onduidelijk vergoeding gebitsprothese

• Zilverspar

Hallo prikkers,

Mijn moeder is toe aan een gebitsprothese voor zowel boven als onder. Vanuit de basis staat er een vergoeding van 75%. Ik kan nergens vinden wat deze vergoeding inhoud. is dit de prothese an sich (kaal geleverd) of zijn de kosten voor het vervaardigen (zgn techniek/materiaalkosten) en alles wat er mee gemoeid gaat ook verzekerd? De protheses zijn niet kostbaar maar de materiaal/techniekkosten wel.

Ze heeft ook nog een aanvullende tandartsverzekering, deze geeft ook nog enige vergoeding. Ik krijg geen duidelijke antwoorden op diverse sites. Misschien weet iemand hier waar ik de info vandaan kan halen?

• maria

“Misschien weet iemand hier waar ik de info vandaan kan halen?.”: …..de verzekering al gebeld?

Maria

• Maisy

Dat lijkt logisch, maar niet alle zorgverzekeraars hebben mensen achter de telefoon zitten, die ook het juiste antwoord weten. De raarste dingen vertellen ze mensen soms. Bij de éne verzekering kan je rustig bellen, komt altijd goed (bv. De Friesland), bij de andere zou ik echt eerst in de polis kijken, net zolang tot ik er zelf uitkwam (bv. AGIS) of natuurlijk overstappen, maar ja, daar moet je nu weer even een jaartje mee wachten.

• Wim54

Wart Maisy zegt is absoluut waar. Had een rekening ingezonden voor implantaten van € 3200, werd er slechts € 500 teruggestort. Dus bellen: wat zegt de bijdehante tante: klopt meneer, dat is de max. vergoeding van de aanvullende verzekering. Ze vergat even te vertellen dat de rest door de basisverzekering wordt vergoed. Het is omdat je voor zo'n bedrag wel even de “lettertjes” wil lezen, want als ik was afgegaan op het antwoord van de telefonische hulp van VGZ was ik voor € 2700 afgegaan. Da's toch pittig.

Achteraf bleek het een administratief conflict te zijn tussen tandarts en VGZ. Leg het fin. probleem gewoon maar neer bij de patient, die zich het apezuur schrikt.

Dus nu DSW, goedkoper, sneller en accurater.