overstappen naar nieuw zorgverzerking

• Gabriel

We zijn bezig dit jaar bezig met vruchtbaar behandeling IUI en IVF

En we hebben dit jaar 2008 een zorgverzerking aansluiten bij Menzis. En in November hebben de eerste poging IVF behandeling. Bij zorgverzekering is bekend dat de eerste drie poging wordt vergoed door de zorgverzerkraar.

Nu voor 2009 willen we naar een andere zorgverkering gaan. Mijn vraag is het verstandig om over te stappen naar een andere zorgverzerking? En als wij overstappen naar een andere zorgverzerking hoeveel keer wordt IVF behandeling vergoed? Ik ben bang dat we gedeelte van de kosten zelf moeten betalen want we zijn naar een andere zorgverzekering overgestapt.

• maria

De basisverzekering vergoedt maximaal drie pogingen IVF. Als Menzis dus één poging heeft betaald, hebt u bij uw nieuwe verzekering nog recht op vergoeding van twee pogingen uit de basisverzekering.

Maria

• truus

Voor een basisverzekering is er geen verschil (overal max. 3 pogingen). Voor de aanvullende verzekering: kijk even op de sites van:

ONVZ (noemt geen maximum, echter daar kom je nu nooit meer binnen; met al 1 poging op je naam, zullen ze je niet accepteren, zéér strenge selectie daar!);

Univé: vergoed vanaf 2009 nog een 4e poging;

Ik meen dat PNO ook nog een 4e poging vergoed, maar dat moet je zelf maar even checken.

Veel succes & sterkte bij jullie IVF, dat zullen jullie nodig hebben!

• Anne

Ik vraag me af of je wel geaccepteerd wordt voor de aanvulling. Naar mijn weten zit er idd in een aantal (zeer weinig) aanvullende pakketten een 4e poging, maar die zijn volgens mij op basis van selectie en met een poging achter de rug zit acceptatie er niet in.

Voor de basis zullen jullie overal geaccepteerd moeten worden.

Kijk anders ook even op www.ivfmoeders.nl, daar zijn meerdere berichten over geplaatst. Anders op Freya.nl.

Succes!

• Zilverspar

Ben bang dat je bij overstappen idd niet door de selectie komt. Volgens mij zijn er niet zo heel veel verzekeringsmaatschappijen die meer vergoeden dan wat vanuit de basis is opgelegd.

Weet niet waarom je wilt overstappen? Om meer uit de vergoedingen te halen betreffende dit onderwerp haalt volgens mij niet aan.