Goedkoopste zorgverzekering

• Zilverspar

Anderzorg staat bovenaan (tot nog toe) als het om de goedkoopste basisverzkering gaat. Vele aanbieders zijn veel duurder.

Ik ben nu voor de tweede keer bij Anderzorg (imalig overgestapt wegens collectief van werkgever naar de Friesland) en moet bekennen dat het me goed bevalt. De Friesland was, ondanks de korting via mijn werkgever, toch nog duurder en leverder hetzelfde.

Nu overweeg ik om meer eigen risico te nemen, nu is me niet duidelijk of de huisarts wel vergoed wordt ondanks de vrijwillige eigen risico. Diverse sites spreken elkaar daar in tegen. Anderzorg geeft een behoorlijk korting bij 500 euro eigen risico en dat is best aantrekkelijk te noemen.

• Els

Tot je een keer iets krijgt dan krijg je jaren lang spijt want probeer dan nog maar eens iets bij te verzekeren.

• Zilverspar

Wat zou ik bij moeten verzekeren dan?

het reguliere zit uiteraard in het basispakket, bovendien is het natuurlijk ook van belang wat je financieel kunt dragen zoals fysiotherapie o.i.d.

• Zilverspar

Wat wil je bijverzekeren? Een plaswekker, steunzolen, stottertherapie of je bril waarvoor je eens per 3 jaar een vergoeding voor krijgt van let wel: 150 euro! tjonge dat kan uit. Over het algemeen is het niet zo rooskleurig gesteld met de aanvullende verzekeringen en zijn ze erg kind gerelateerd. als je echt kritisch gaat kijken dan zie je wel wat belangrijk voor je kan zijn, ligt uiteraard ook aan de gezinssamenstelling.

• Zilverspar

Jammer Els dat je me geen antwoord wilt geven op mijn vraag wat dan zo essentieel voor me zou kunnen zijn om bij te verzekeren.

Volgens mij hangt het vooral samen met een aantal feiten:

-gezinssamenstelling

-financiele mogelijkheden van jezelf

Voor wat betreft noodzakelijke zorgzaken, deze zitten in de basisvergoeding. Hoe ik de vergoedingenwijzers ook doorneem, ik kan niks bedenken wat nu van belang kan zijn voor mij om bij te verzekeren? Dus ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing van je schrijven……………helaas ben je blijkbaar niet bereid die te geven…

• Els

Zilverspar je bent wel heel snel conclusies aan het trekken.

Ben op dit moment door de week opgenomen in een herstellingsoord en kan dus alleen in het weekend antwoorden.

Mijn financiële mogelijkheden zijn echt niet groot hoewel ik 40 uur in de week werk.

Wat voor mij belangrijk is 100% vergoeding fysiotherapie en de eigen bijdrage voor de psycholoog die ik vergoed krijg en ik gebruik ook al veel medicijnen door een erfelijke aandoening die niet altijd door de basisverzekering vergoed wordt en dus ook nog elk jaar bij de de premie 150 euro eigen risico moet bij tellen en volgend jaar nog meer en ik toch niet in het lijstje van chronisch zieken pas.

En bij Delta Lloyd krijg ik ook nog 200 euro in de twee jaar bijdrage voor een bril al heb ik echt geen geld om zo vaak een bril te kopen die twee jaar geleden al acht honderd euro koste en echt niet omdat ik een duur montuur koop.

Niet iedereen kan dus kiezen voor een slecht aanvullende verzekering.

• Zilverspar

Dag Els,

Das dan duidelijk maar ga dan niet bij voorbaat aan mij aangeven wat je deed: straks krijg je wat en kun je je niet meer bijverzekeren en dan heb je de rest van je leven spijt. Je weet namelijk niets van mijn situatie af.

Ik ben ook heel veel geld kwijt aan optische middelen (zo'n 500 euro per jaar) dus kan een aanvullende verzekering niet uit voor mij. Het ligt inderdaad aan je financiele middelen wat je kunt dragen, bij mij is die wel oke. Ik zie dus (voor mezelf) geen enkele reden om me bij te verzekeren voor fysio of optische middelen, dit haalt voor mij gewoonweg niet aan (als je het omrekend is het een sigaar uit eigen doos). Verder vind ik de aanvullende verzekeringen erg gezingerelateerd.

• Els

Ik bepaal niet wat jij moet doen, ik waarschuw alleen maar.

Einde discussie.

• Zilverspar

Nou ik vind het niet bepaald een waarschuwing die jij geeft, meer een belerende opmerking. Als je je eigen zinnetje nog eens doorleest:

“krijg je jarenlang spijt”……dit is geen waarschuwing Els maar een opleggende zinsnede :(.

Nu bepaal je ook al of het einde discussie is blijkbaar………..bijzonder.

Maar wat jij wilt.

• ABS

Ik denk dat je van te voren zeer goed moet kijken wat er in die aanvullende pakketten Uberhaupt vergoed zal gaan worden.

Verre weg de meeste zaken zijn zeer goed verzekerd puur alleen al op het basispakket.

Je moet dus goed weten wat je denkt nodig te hebben.

Ben je voor je werk veelal in het buitenland, bijvoorbeeld als chauffeur dan is het erg handig om een aanvullende verzekering te nemen met oog op het terechtkomen in een buitenlands ziekenhuis (werk valt niet onder een reisverzekering) en eventueel vervoer naar een NL ziekenhuis. Of eventueel het versturen van je stoffelijk overschot!

Heb je veel gevallen van kanker in je familie dan zou ik ook sterk nadenken om een aanvullende verzekering te gaan nemen — die oa een pruik geheel zou vergoeden. Sommige aanvullende verzekeringen geven een bijdrage van slechts 75euro op zo'n pruik en die kosten veelal het tienvoudige.

Ga je vaak naar het verre buitenland op vakantie dan is het wellicht handig aanvullend zo verzekerd te zijn dat de vaccinatiekosten en malariapillen vergoed zullen worden.

De bril … als je maar 75 euro vergoed krijgt in de 3 jaar … waar ben je dan mee bezig om je hier aanvullend voor te gaan verzekeren. Stel je betaald voor je aanvullende verzekering 300 euro per jaar. Dat is in 3 jaar tijd 900 euro …. verder gebruik je het aanvullende pakket niet … zie je?

'ts allemaal een rekensom en eventuele financiële risico's die je zelf wilt lopen.

Je bent al snel oververzekerd!!!