tevreden over je zorgverzekeraar

• anne73

Als het goed is krijg je van je verzekeraar een overzicht welke aanpassingen er gedaan zijn in het pakket, dus dat uitspitten is niet nodig.

Vind het altijd een beetje makkelijk om verzekeraars af te doen als geldwolven, maar dat is mijn mening. Het lijkt mij logisch dat wanneer je van verzekeraar verandert je in sommige gevallen een wachttijdkrijgt op bv kronen en bruggen, als ingeschat wordt dat er binnen een niet al te lange tijd tandtechnische hulp nodig is.

Dat Achmea groot is en veel dochtermaatschappijen heeft weet ik, maar dat is nog geen reden waarom je als verzekerde ‘zomaar’ bij een dochter terecht kan komen. Ben dus benieuwd naar het verhaal van Colin.

• Simon Kabelfoon

Zal de laatste zijn om verzekeraars als geldwolven af te schilderen (is gewoon business en dan moet en mag er (redelijk) verdiend worden).

Maar…. zo duidelijk over wijzigingen in pakketten is men zeker NIET altijd.

Vele duizenden bij ONVZ verzekerden kunnen daar over meepraten sinds 01-01 jl.

• Els

Hoi Anne, je staat echt nog niet met beide benen op de grond of hebt een grenzeloos vertrouwen in de medemens.

En ja, je kunt wel degelijk zomaar bij een andere verzekeraar terecht komen, heel simpel omdat die samen gaan.

Ik ken een oudere dame die jarenlang via IZA verzekerd was, IZA gaat samen met Menzis, Menzis heeft dit jaar onder dezelfde naam de polisvoorwaarden aangepast door o.a de fysiotherapievergoedingen te beperken en dat is ZEKER NIET vermeld in de begeleidende brief waardoor veel ouderen, die juist vaak fysiotherapie nodig hebben, slechter verzekerd zijn en diegene die dat wel merken moeten zich nog uitgebreider verzekeren waardoor ze met een wachttijd te maken krijgen.

Waar denk je dat die hoge salarissen van de directies betaald worden?????????????

En die wachttijd voor de tandartszorg had ik heus geen probleem mee als je dat soms denkt, dat is immers niet noodzakelijke zorg maar voor andere medische zaken wel en zeker als je dat niet in de hand hebt, ziek worden kan immers iedereen.

Wat denk je medicijnen tegen kanker die niet elke verzekering vergoed of medicijnen die je nodig hebt als er een stend geplaatst wordt?

De cardioloog schtijft voor (internationale stadaard) minstens een jaar medicijnen gebruiken, nee zegt de verzekring (niet elke) een half jaar is genoeg.

Je wordt echt belazerd waar je bij staat, maar droom lekker verder.

• anne73

Dag Els,

Blijkbaar zit het je allemaal erg hoog dat je op deze manier reageert.

Je had het over een wachttijd van een jaar. Deze krijg je niet op zorg die onder de basisverzekering valt, dus dan hebben we het dus over tandartskosten e.d.

Verder geef ik aan dat een verzekeraar in de meeste gevallen de veranderingen tov het vorige jaar aangeven in een brief. Meeste, uitzonderingen dus daargelaten. Ben het overigens zeker wel met Simon eens dat het hele ONVZ verhaal niet de schoonheidsprijs heeft verdiend (verre van).

Verzekeraars zijn niet per definitie geldwolven. Dan kan je opmerkingen maken als ‘net met beide benen op de grond staan" e.d., maar dat draagt niet echt bij aan een discussie. Men gaat er altijd maar van uit dat alles wat los en vast zit wordt vergoed en het liefst ’verliezen' we ieder jaar nog onze zonnebril, om vervolgens een nieuwe te kunnen kopen. Er zitten twee kanten aan een verhaal en dat probeer ik duidelijk te maken. Vind het nl wel erg makkelijk om altijd maar te roepen dat het geldwolven zijn. En goedgelovig? Nee hoor, ik maak het gewoon iedere dag live mee op het werk, ik weet hoe dingen dan lopen en waarop sommige keuzes worden gebaseerd.

• Biesheuvel

IZA gaat samen met Menzis????

Klopt dat wel? Els schreef:

>

> Hoi Anne, je staat echt nog niet met beide benen op de grond

> of hebt een grenzeloos vertrouwen in de medemens.

> En ja, je kunt wel degelijk zomaar bij een andere verzekeraar

> terecht komen, heel simpel omdat die samen gaan.

> Ik ken een oudere dame die jarenlang via IZA verzekerd was,

> IZA gaat samen met Menzis, Menzis heeft dit jaar onder

> dezelfde naam de polisvoorwaarden aangepast door o.a de

> fysiotherapievergoedingen te beperken en dat is ZEKER NIET

> vermeld in de begeleidende brief waardoor veel ouderen, die

> juist vaak fysiotherapie nodig hebben, slechter verzekerd

> zijn en diegene die dat wel merken moeten zich nog

> uitgebreider verzekeren waardoor ze met een wachttijd te

> maken krijgen.

> Waar denk je dat die hoge salarissen van de directies betaald

> worden?????????????

> En die wachttijd voor de tandartszorg had ik heus geen

> probleem mee als je dat soms denkt, dat is immers niet

> noodzakelijke zorg maar voor andere medische zaken wel en

> zeker als je dat niet in de hand hebt, ziek worden kan immers

> iedereen.

>

> Wat denk je medicijnen tegen kanker die niet elke verzekering

> vergoed of medicijnen die je nodig hebt als er een stend

> geplaatst wordt?

> De cardioloog schtijft voor (internationale stadaard)

> minstens een jaar medicijnen gebruiken, nee zegt de

> verzekring (niet elke) een half jaar is genoeg.

>

> Je wordt echt belazerd waar je bij staat, maar droom lekker

> verder.

• Els

Je hebt gelijk, Univé, VGZ, IZA en Trias zijn samen gegaan onder de naam UVIT en IZA blijft IZA heten maar met (heb deze week nog gekeken voor een kennis) in mijn ogen behoorlijk slechte voorwaarden.

Maar de vraag was “tevreden over je zorgverzekeraar” en de vraagsteller is wellicht helemaal niet geïnteresseerd in deze discussie.

Ze heeft in ieder geval niet meer gereageerd.

• wijkstra

ik woonachtig in indonesie maar kom naar nedreland maar kan nergens het juiste mailadres vinden HEEEEEEEELP

• Allard van Gent

Vandaag heb ik geprobeerd in contact te komen met mijn zorgverzekeraar IZA. Aangezien ik drie maanden in Duitsland woon (april-juni)om mijn kansen op werk te vergroten, krijg ik drie maanden mijn uitkering van het UWV doorbetaald. Om die reden kan ik me niet in Duitsland verzekeren. De DUitse AOK zegt dat mijn hoofdinkomen uit Nederland komt en dat ik me daarom ook in Nederland moet verzekeren. Dit weekend kreeg ik opeens een brief van de IZA; ik ben met terugwerkende kracht sinds 31 maart niet meer verzekerd. Meteen gebeld. Je belandt dan in een callcenter, waar ze van toeten noch blazen weten. Ik heb geëist iemand van de IZA te spreken, omdat ik onverzekerd rondloop. De IZA had nooit zomaar mijn verzekering mogen stopzetten. Maar de IZA kent de regeling van het UWV niet en dus hebben ze me er gewoon uitgegooid. Aan de telefoon kreeg ik horen “wet is wet”, “dat is niet ons probleem” en dat soort kreten. Kortom, een afrader. Als puntje bij paaltje komt, dan ben je bij de IZA geen mens maar een nummer. Een nummer in de computer. Dat ik me nu nergens kan verzekeren, dat interesseert ze niet. Is toch niet hun probleem. Lekker volk. Morgen bij de UWV verder praten, omdat ik natuurlijk wel ergens verzekerd moet zijn, in Duitsland of in Nederland.

• UVIT Webcare

Beste Allard Van Gent,

Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van IZA.

Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar klachtenwebcare@vgziza.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

IZA webcare team

• River

Shoot, so that's that one spupsoes.