tevreden over je zorgverzekeraar

• marouska

Hallo,

Omdat mijn huidige verzekeraar Avero Achmea mij onderhand tot waanzin drijft met hun achterlijke praktijken, ben ik op zoek naar een nieuwe zorgverzekeraar.Welke tevreden klant heeft er tips voor mij? het gaat niet zozeer om de vergoedingen, maar ik vind het wel erg belangrijk dat je vergoed krijgt wat er in het dekkingsoverzicht staat zonder dat je hemel en aarde hoeft te bewegen.

Groeten Marouska

• Els

Ik zelf ben verzekerd bij Delta Lloyd en ben daar zeer tevreden over.

Voorheen bij Univé (via de werkgever) en nog nooit zoveel gezeik gehad. In de summiere informatie via het werk werd er van alles beloofd en zelfs na een telefoontje voor de zekerheid presteerden ze het om de claim af te wijzen, ja maar ik heb gebeld en het kon, heel bits “dan heb u pech” kon dat wijf wel door de telefoon trekken.

Was echt onwijs blij dat we weer terug naar Delta Lloyd gingen, heb wel de een na duurste aanvullende verzekering maar wat een verademing.

Ben alleen wel bang dat er volgend jaar weer van alles gaan veranderen maar dat geldt voor elke verzekering.

Succes met zoeken.

• ina

Hallo,

Ik las je berichtje. Ik ben zelf verzekerd bij de Friesland. Ze doen wat ze beloven en zijn snel met uitbetaling van de rekeningen die je zelf moet voorschieten. Ik ben er erg tevreden over.

• Colin

Ik zit ook bij achmea, maar tot nu toe is er alleen een beroep gedaan op een aanvullende tandartsverzekering. Verder niets dus ik kan geen oordeel geven op basis van wat ik zelf heb meegemaakt.

Ik weet wel dat de verzekeringspolis op een onrechtvaardige manier is “aangepast”. Als je in 2007 in een pakket bijverzekerd hebt met bv fisiotherapie dan heb je in 2008 pech. Dat zat er wel in maar nu niet meer, en bijverzekeren om de eenzijdig verslechterde voorwaarden te compenseren is niet mogelijk. Dat dit gebeurt raakt mij NU niet maar ik wil gewoon niet bij zo'n onbetrouwbare maatschapij verzekerd zijn. Een probleem is dat Achmea zo groot is dat je ongewild ook bij een dochtermaatschapij terecht kan komen. Maar ook daar kom ik wel uit.

Ina, Vroeger was De Friesland alleen in Friesland aktief. Is dat nog steeds zo of werkt het nu ook landelijk werk

end bedrijf?

• anne73

Hoe bedoel je dat je ongewold bij een dochtermaatschappij terecht kan komen?

• Simon Kabelfoon

Zit zelf ook bij DL en ben daar totnogtoe zeer tevreden over.

Volgens jaar wordt alles overgedragen naar CZ (Witte Zorverzekeraar ofzo) en dan wordt het toch weer afwachten wat daar bekokstoofd wordt.

Voorlopig lijken de meeste dekkingen (aanvullende pakketten) voor 2009 vrijwel ongewijzigd te blijven.

• Els

Je hebt gelijk Colin wat je zegt klopt, en het is op een heel sneeky manier uit het pakket gehaald.

Vooral ouderen die fysio nodig hebben, bij de fysiopraktijk hangen wel flyers met informatie, maar ja, daar kom je niet altijd zijn daar de dupe van.

Ik weet wel dat je gewoon elk jaar je polis moet doorspitten om te controleren wat er weer veranderd is, maar wat je zegt, als je dan een uitgebreidere aanvullende verzekering wilt dan doen ze moeilijk of je krijgt eerst een jaar dat je op de uitbreiding geen beroep mag doen.

Heb zelf dat gehad met de tandartsverzekering, gelukkig is dat wel goed gegaan uiteindelijk maar je wordt belazerd waar je bijstaat.

En Anne, er zijn veel verzekering met een verschillende naam die dochtermaatschappijen blijken dan dezelfde moedermaatschappij te zijn.

• ina

Hallo Colin,

De verzekeringsvoorwaarden gelden voor: Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen, Noord-Holland en Overijssel. Dit heb ik uit de voorwaarden basisverzekering Noord-Nederland 2008 gehaald.

• Jos Klein Koerkamp

De regionale zorgverzekeraars doen het sowieso goed. Ik ben verzekerd bij Salland en ook hier ben ik erg tevreden over. Goede bereikbaarheid, snelle betalingen.

• ina

Nog een berichtje voor Colin:

Ik las in de polisvoorwaarden dat je je in heel Nederland kunt verzekeren bij de Friesland.