eigen risico

• maria

Nee, dat zou niet net zo goed geweest zijn.De

mensen die geen zorgkosten maken hoeven die 150 euro namelijk niet te betalen.En het is nog altijd zo, dat een deel van de bevolking geen zorgkosten maakt, behalve af en toe een bezoekje aan de huisarts.

Maria

• hschothorst

L.s.,.

Ik vind dat niemand die 150 euro moet betalen.

Als u een wasmachine koopt weet u dat u moet betalen.

Maar de regering komt ineens met maatregelen die in eens uitgevoerd moeten worden en de man/ vrouw met de lage beurs is weer de dupe.

Laten ze deze regeling maar weer gauw afschaffen.

Harry

• hschothorst

L.s.,

Laten die dan ook mee betalen.

Waarom worden die vrijgesteld? is dit geen discriminatie?.

Als chronisch zieken ben je altijd het haasje.

Harry

• anne

Er dus wel vanuit gaande in mijn laatste post dat alleen rekeningen gaan naar diegene die ook daadwerkelijk kosten heeft gemaakt.

• anne

Dag Harry,

Dan is het hele principe toch van de baan? Is het niet om te stimuleren om minder gebruik te maken van de zorg, of er iig beter over na te denken? Chronisch zieken hebben vaak geen keuze, maar de mensen die het beter met de gezondheid getroffen hebben zoms wel, althans, dat is volgens mij het idee er achter.

Bovendien betalen we allemaal voor elkaar dmv premie, dus ook voor chronisch zieken.

Voor de minder bedeelden is de premie minder makkelijk op te hoesten, daar ben ik me van bewust, maar niet iedere chronisch zieke die veel gebruik maakt van de zorg is automatisch minder bedeeld.

Groet, Anne

• tika

Niet helemaal waar, iedereen die naar de tandarts gaat is die 150 euro dus al kwijt.

De pil? en zo zijn er nog vele dingen waar je niet op kan bezuinigen maar mensen met een laag inkomen wel op gaan bezuinigen

Een hele slechte zaak dus

• Betsy

Nee hoor, tandarts telt niet mee. Die zit niet in de basisverzekering, maar valt onder je aanvullende verzekering en staat dus los van de 150,00 euro eigen risico.

• anne

Dag Tika,

Een aanvulling op Betsy:

De basisverzekering dekt de kosten van de zorg door de tandarts

als het gaat om:

• de behandeling van jeugd tot 18 jaar;

• behandeling door een kaakchirurg,

• een volledige prothese (kunstgebit); en

• bijzondere tandheelkunde voor patiënten met een handicap of

aangeboren afwijking.

Wanneer je dus gewoon voor een controle of een vulling gaat zal dat niet van je e.r. af gaan. Bovendien kan je er niet van uit gaan dat iedereen naar de tandarts gaat (en dan al boven de E 150 uit komt), dus het op voorhand verrekenen gaat niet op en al helemaal niet met bovenstaande in het achterhoofd.