Heeft mijn dochtertje van 8 jaar ook een eigen risico?
Rene.
Rene,
Vanaf 1 januari 2008 krijgt iedereen ouder dan 18 jaar een verplicht eigen risico van maximaal van 150 euro. Voor chronisch zieken en gehandicapten komt een compensatie van 47 euro. Ze moeten jaarlijks maximaal dus 103-Euro zelf betalen.
Bij de no-claim regeling konden mensen tot 255 euro per jaar terugkrijgen als ze weinig zorgkosten maken. De regeling leidde echter tot veel maatschappelijke en politieke kritiek, onder meer omdat het nadelig uitviel voor chronisch zieken en gehandicapten.
Tandarts:…Verzekerden betalen behalve hun maandelijkse premie aan de zorgverzekeraar, ook nog een bedrag van maximaal 150 Euro,…..het eigen risico geldt niet voor de huisarts, de verloskundige zorg, de kraamzorg en de tandarts voor jongeren onder de 22 jaar.
Suc6,
Ongelooflijk! die mensen die daar bij de zorgverzekeraar aan de helpdesk werken zijn echt een stelletje idioten! ik kreeg een rekening van 35 euro's die ik moet betalen, voor dit jaar maar het enig zorg die ik dit jaar heb gekregen is verloskundig zorg vanwege mijn zwangerschap. Mens die ik aan de lijn had zei dat verloskundig zorg vielt wel onder de eigen risico alleen kraamzorg niet (doe ik nooit meer aan trouwens, weg gegooid geld).Nu moet ik weer morgen bellen grrr
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?