Wij zijn met het hele gezin bij de Ohra collectief verzekerd via mijn man zijn werk. Hij wil graag voor zichzelf beginnen, dus hij stopt bij het bedrijf waar hij nu werkt. Maar hoe gaat het nu met de verzekering?
Jullie hebben de keuze tussen blijven bij Ohra (de collectieve verzekering wordt dan omgezet in een gewone verzekering) of een nieuwe verzekeraar kiezen.
Het is in ieder geval van belang dat jullie Ohra tijdig in kennis stellen van de uitdiensttreding en daarbij aangeven of jullie bij Ohra willen blijven.
Het recht op een collectieve verzekering hangt samen met de dienstbetrekking. Nu deze eindigt, vervalt het recht op deze collectieve verzekering. Na beëindiging van het dienstverband zal ook de werkgeversbijdrage eindigen.
Een nieuwe collectieve verzekering kunnen jullie alleen afsluiten als daar op de één of andere manier recht op bestaat.
Hou er verder rekening mee dat de werkgever(s) nu de 6,75% inkomensafhankelijke bijdrage vergoedt. Voor zelfstandigen is de inkomensafhankelijke bijdrage 4,5%, die op geen enkele manier wordt vergoed.
In sommige gevallen kun je de verzekering voor dit jaar voortzetten onder dezelfde voorwaardenen en dus zelfde premie bedrag maar dat is afhankelijk van de verzekeraar. Dat is bij mij het geval, maar ik ben verzekerd bij avero achmea.
Dat is een kwestie van informeren bij de verzekeraar.
Via de rabobank en sommige sportclubs is het ook mogelijk om je collectief te verzekeren.
Groetjes Cely
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?