nog geen 18 jaar en nu al betalen..

• Ilse

Hallo,

Mijn zoon wordt in augustus pas 18 jaar en mijn verzekeringsmaatschappij schrijft nu al geld af voor zijn (aankomende) polis….

Heeft iemand hier ooit van gehoord en mag dit zomaar. Ik heb namelijk nog helemaal geen keuze gemaakt voor een maatschappij voor hem..

• rob

Volgens mij mag dat absoluut niet.

Mijn dochter is 10 december 18 geworden en haar eerste premie heeft ze per 29 december betaald voor over januari.

Ik zou meteen naar de verzekering toe gaan of als dat niet kan meteen bellen zodat ze het terug kunnen draaien.

Marlies

• Simon H.

Dat lijkt me niet de bedoeling. De basisverzekering is tot 18 jaar gratis. wellicht is er sprake van premie voor een aanvullende verzekering?

• Ferry

Nee hoor ze hebben de (aanstaande) premie die hij vanaf augustus zou gaan betalen (dus 5 maanden) gedeeld door 12 en dat maandbedrag vanaf begin dit jaar al afgeschreven.

a) heb ik hier geen toestemming voor gegeven

b) heeft mijn zoon nog helemaal niet gekozen voor een maatschappij.

Echt belachelijk toch?

• Els

Contact met je bank opnemen en het ten onrechte afgeschreven bedrag terug laten storten, dit kan binnen 30 dagen zonder problemen.

• Anna

Hallo Ilse, betaal je de premie voor 1 heel jaar of per maand? Als het per jaar is mag het volgens mij wel. Betaal je gewoon per maand premie dan hoeft je zoon pas te betalen de maand nadat hij 18 is geworden. Hij is dus in augustus jarig, dus over september hoeft hij pas te betalen. Zowel de basisverzekering als aanvullende verzekering(en) zijn gratis voor kinderen tot 18 jaar.