goedemiddag
ik heb een vraag moet elke keer bij de apotheek voor mijn medicijnen
meteen betalen of wordt dat anders geregeld
mvgr jan
Ligt denk ik aan het beleid van de verzekeringsmaatschappijen, welke bekend is bij de apothekers.
Het kan zijn dat de apotheker de rekening gewoon declareert bij de maatschappij waarna de maatschappij u de rekening stuurt. De maatschappij boekt de rekening van uw eigen risico af. Als u de 150 euro e.r. heeft bereikt hoeft men u geen rekening te sturen.
Of
U betaalt zelf de rekening aan de apotheker en stuurt de declaratie naar de maatschappij. zodat zij deze met uw e.r.kunnen verrekenen.
Ik denk zelf het eeste, omdat men anders een extra onnodige schakel heeft als u de 150 e.r. ebt verbruikt.
Informeer voor de zekerheid bij uw maatschappij
Niks ingewikkeld : de verzekering betaalt de apotheek en de verzekerde krijgt een nota van de verzekering.En als hij die niet binnen de aangegeven tijd betaalt, volgen dezelfde sancties als wanneer de premie niet op tijd wordt betaald.
Immers, de apotheek kan niet weten of de verzekerde zijn eigen risico al heeft “verspeeld”: het kan best zijn dat de verzekerde al andere kosten heeft gemaakt, bv in een ziekenhuis.
Maria
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?