kan ik nu wel of niet opzeggen?

• invisible

hallo allemaal

ik zou graag de volgende vraag aan jullie willen voorleggen.

door omstandigheden heb ik een achterstand in mijn premie gekregen bij mijn zorgverzekeraar.

dit is uiteindelijk door gezet naar een incassoburo,wat ik ook netjes iedere maand afbetaal,ook betaal ik daarnaast iedere maand mijn nieuwe premie voor de verzekering.

nu is het zo dat wij willen overstappen naar een andere verzekering,maar de zorgverzekeraar zegt dat dit niet kan ivm de achterstand die wij nog hebben.

wel kregen wij van hun een aanbod voor een nieuw pakket waar wij op in gingen,werd toe gewezen,en vervolgens weer terug gedraaid,was een foutje werd er gezegd.

in de voorwaardes van dit jaar staat dat ik gewoon kan opzeggen,maar in die nieuwe voorwaardes(2008) staat dat ik niet op kan zeggen met een evt achterstand.

weten jullie hoe dit nu zit?

graag zie ik jullie reakties tegemoet

alvast bedankt

• sjococo

Er staat nu toch geen opzegverbod in de nu geldende voorwaarden, dus de verzekeraar kan dat U nu niet verbieden. Doe het dan wel dit jaar, want volgend jaar is het blijkbaar niet mogelijk bij achterstand. Dat betekent dat U ook dit jaar op kunt zeggen met ingang van 2009, 2010, 2016 of 2030, net wat U wilt…

• invisible

hoi hoi

bedankt voor je antwoord

ik weet nu in ieder geval wat meer

maar ze bleven volhouden vandaar,en wil straks niet aan 2 verzekeraars vast zitten namelijk.

groejtes