agis veranderd in 2008 voorwaarden voor orhodontie

• akron

Agis veranderd per 1 januari de voorwaarden voor orhodontie.

Vorig jaar introduceerden zij de comfortpolis plus waarin orthodontie volledig vergoed werd.

Nu wordt dit ineens teruggedraaid en krijg je nog maar maximaal € 750.00 vergoed.

Ik heb mijn beugel in januari laten plaatsen onder deze voorwaarden kunnen zij dit nu zomaar veranderen????

Ik vind dit te gek voor woorden als ik dit van te voren had geweten had ik het misschien wel niet eens laten doen, nu heb ik geen keuze meer en zit er nog wel eventjes aan vast.

• Simon Kabelfoon

Doorgaans hanteren verzekeraars wel een overgangsregeling voor degene die gebruik maken van een oude regeling.

Informeer bij AGIS hoe men hier mee omgaat. Het lijkt nogal onredelijk (u kunt nu geen kant meer op immers), wanneer u nu ineens met deze beperking wordt geconfronteerd.

• akron

We hebben al gebeld en ik zal hier genoegen mee moeten nemen , zelfs voor de nieuwe regeling ( vergoeding van maximaal € 750.00 ) kom ik niet meer in aanmerking omdat ik in 2007 al aan de € 750.00 ben toegekomen!!!! Hoe krom.

Hun advies was om maar een andere verzekering te nemen !!

Dus het komt het er eigenlijk op neer dat ze met terugwerkende kracht werken, eerst mensen lokken in 2006 om in 2007 hun verzekering te nemen en nu draaien ze het terug .

Ben nu op zoek naar een andere verzekering maar dat is een ontzettend karwei, heb eigenlijk wel wat beters te doen.

• Simon Kabelfoon

Ben zelf dit jaar overgestapt (per 15-04) van ONVZ naar Delta Lloyd inclusief 2 “beugelende” dochters (naar uitgebreidste pakket inclusief 100% orthodontie) en nog wat lopend “medisch ongerief” en dat gaf geen enkel probleem.

• .

Ga 2008 weg bij Agis, eindelijk was ik zover dat ik aan een beugel wou gaan en nu doen ze dit.

Ben er echt klaar mee en neem ook geen dure aanvulligen meer, als je ze nodig hebt veranderen ze de boel weer.

Ik ben mijn hele leven bij Agis verzekerd geweest en voel me nu beet genomen door ze

• moon

Wij hebben hetzelfde aan de hand 2 kids in de beugels en de comfortpluspolis en inderdaad is de vergoeding teruggedraaid naar 90% en dat terwijl ze minder hoeven te vergoeden omdat de tarieven van de orthodontist zijn verlaagd ,al met al ben je nog duurder uit per jaar plus de 150 eigen risico

Alle pakketten zijn weer flink gesnoeid en duurder geworden.

Ik ga maar eens informeren wat de ortho allemaal nog van plan is!

• Carolien

Heb ook een comfort plus verzekering bij de AGIS genomen voor een beugel die ik in januari 2007 heb gekregen. Val onder de regeleling voor volwassenen en zit na dit beugeljaar al aan de maximale vergoeding die AGIS in 2008 wil verstrekken. Moet dus vanaf nu alles zelf betalen, en ik moet nog wel even.

Heb de comfortplus verzekering genomen omdat deze orthodontie volledig vergoedde. Baal er vreselijk van. Snap ook niet dat dit zomaar kan.

Zal een andere verzekering moeten nemen, maar welke. Heeft iemand een idee?moon schreef:

>

> Wij hebben hetzelfde aan de hand 2 kids in de beugels en de

> comfortpluspolis en inderdaad is de vergoeding teruggedraaid

> naar 90% en dat terwijl ze minder hoeven te vergoeden omdat

> de tarieven van de orthodontist zijn verlaagd ,al met al ben

> je nog duurder uit per jaar plus de 150 eigen risico

> Alle pakketten zijn weer flink gesnoeid en duurder geworden.

> Ik ga maar eens informeren wat de ortho allemaal nog van plan

> is!

• paulus

Ik heb Avero en die vergoedde in 2007 ortho. volledig. Is nu teruggebracht naar 80%, tenzij ik natuurlijk een duurdere aanvullende verzekering neem.

Ook homeopatie is teruggeschroefd van E 550,- naar 80% tot een maximum van E 550,-

• Joop

Snap dat je zwaar teleur gesteld bent in de agis verzekering,maar eigenlijk moet je dat in de politiek zijn die je elke keer weer zwaar teleur stellen in de controle op de polissen en dit na dat ze alles hebben weg gegeven aan de zorgverzekering die ons laten betalen voor de zorg maar wel met de optie dat de verzekeringmaatschappijen er winst uit mogen halen over een paar jaar hebben we er een en betalen we ons net zo als in Amerika blauw aan en weet u hoeveel mensen er in Amerka onverzekerd zijn ?