Haptonomie

• Winnie

Hallo allemaal,

Ik had al heel wat zoekwerk verricht voordat alle premie's en vergoedingen bekend waren, maar het lijkt wel of alles nu op z'n kop is gegooid.

Ik ben namelijk vooral op zoek naar een goede vergoeding voor haptonomie.

Weet iemand welke zorgverzekering dit echt goed vergoed??

Meestal valt dit onder de alternatieve geneeswijzen.

Wie kan mij weer op weg helpen in dit grote bos; ben namelijk een beetje verdwaald!

Alvast bedankt,

Winnie

• Simon Kabelfoon

Hoi Winnie,

Ik ben niet al te thuis in alle alternatieve geneeswijzen (dat zijn er namelijk nogal wat), maar vooral van belang al zijn of de haptonoom ook (geregistreerd) arts is.

Indien niet, maar wel in een of ander register ingeschreven dan is er ook nog wel een kans op vergoeding.

Van ONVZ weet ik, dat zij per 01-01 jl. al de lijst met alternatieve geneeswijzen (die zij als erkend zagen) hebben herzien, met alle discussie van dien die ik daarop met ze gehad heb.

Kortom, is haptonoom ook arts en indien niet is hij dan wel geregistreerd, zo ja waarbij?

• Winnie

Hallo Simon,

Ik krijg haptonomie (haptotherapie) van iemand die geregistreerd staat bij de vereniging voor haptonomie.

Zij valt dus wel onder het kopje alternatieve zorg en zou dus ook vergoed kunnen worden bij verschillende zorgverzekeringen. Alleen nu hebben verschillende verzekeringen hun aanvullingen weer aangepast en zijn de bedragen van vergoedingen weer verlaagd. Wat voor een soort discussies heb jij hierover gevoerd??

Bij Univé had ik een aardige vergoeding, maar die is voor 2008 gehalveerd.

Daarom dus de vraag of er een verzekering is dit dit wel vergoed.

Groetjes Winnie.

• willie

Ik las je vraag over de vergoeding van hatonomei. Bij de Friesland krijg je in 2008 voor de haptonoom E50,- per keer tot maximaal E750,- per jaar bij de AV optimaal.

• Winnie

Hallo Willie,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zag op de site van Univé dat zij nu €2500,- vergoeden per jaar (was eerst € 5000,- per jaar) Maar goed dan betaal je wel €190,- per maand aan premie!

Ik denk dat zij nog steeds het meeste vergoeden.

Maar als mensen nog andere vergoedingen vinden hoor ik het erg graag!!

Ik zou willen dat er 1 grote site was waarbij je alle verzekeringen kunt vergelijken op hun aanvullende vergoedingen, dat zou het zoeken stukken makkelijker maken.

Maar alle adviezen, tips van jullie blijven welkom!

Groetjes Winnie

• Coby

Op www.independer.nl kun je alle zorgverzekeringn met elkaar vergelijken!

Winnie schreef:

>