De No claim ,van afgelopen jaren. hoe werd die betaald. Zat die bij de premie inbegrepen,?Men kreeg hem terug als je geen zorg had. Waarom word nu de premie ,niet eerst 255€ lager,per jaar . Of zie ik dat verkeerd.
Ook zonder dit aan de regering te vragen is het ook voor een leek niet zo moeilijk om een paar oorzaken te bedenken voor het feit dat de premie voor de basisverzekering niet = die van vorig jaar minus de bewuste 255 euro:
- zo zijn bv door de sterk gestegen energieprijzen alle kosten hoger geworden
- en is het basispakket uitgebreider dan vorig jaar en dat brengt dus ook een premieverhoging met zich mee.
Voor de aanvullende paketten geldt, dat de claims daarop hoger zijn geweest dan men had ingeschat.Dan kan een verzekering twee dingen doen: de paketten kleiner maken en/of de premie verhogen.
Maria
Conclusie:
Ik mijn geval is de premie dus dik 200 euro duurder geworden!!!
Mocht je de pech hebben dat je ook je eigen risico moet gaan aanspreken heb je dus een totale verhoging van 350 euro voor volgend jaar.
Maar ja, het is voor een goed doel, zo kunnen alle illegalen en de bewust onverzekerden voor zien worden van een goede gezondheidszorg.
Tobias
Om die verpleegkundigen te leren rekenen(oorzaak daarvan is tekortschieten van het basisonderwijs) zou men ze een inhaalcursus kunnen laten volgen.Gevolg: kostenverhoging = premieverhoging.Overigens is het niet meer van deze tijd om doseringen van medicamenten uit het hoofd te berekenen.Dit behoort electronisch gedaan te worden.En die aparaten kosten natuurlijk ook niet niks.
Maria
Dat kan wel waar zijn maar, dat er een verhoging van meer dan 200 euro zat aan te komen is aan het klootjesvolk nooit verteld.
De basispremie zou iets goedkoper worden, terwijl de aanvullende verzekering met enkele tientjes omhoog zou gaan.
Conclusie: je word gewoon gen**id in dit “democratische”land.
Groet,
Tobias
Er is drie jaar geleden door het democratisch gekozen parlement de voorkeur gegeven aan de no claim korting boven de verplichte eigen risico variant. Na de invoering ervan schreeuwde men overal moord en brand omdat de no claim korting zo onrechtvaardig was voor de chronisch zieken. Dus is nu alsnog voor de andere variant gekozen.En nu beginnen anderen te roepen dat ze méér moeten betalen…
Maria
Nee, het had goedkoper moeten worden!!!
Die 255 euries die je terug kon krijgen werd niet van een boom geplukt hoor, die zat in je premie verdisconteert.
Als je nou die 255 euro niet meer terug krijgt zou je daarvoor ook niet hoeven te betalen!!
.
Als je chronisch ziek bent kreeg je die 255 euries al niet terug, maar bij de nieuwe zorgverzekering ga je nu ook nog eens 150 euro extra betalen, m.a.w.als chronisch zieke ga je nu 405 euro betalen!!!
Niet vergeten: 405 euro= 892,50 oude hollandse guldens en dat terwijl je per jaar al
gemiddeld al zo'n 1350 euro ( 2975 gulden) aan premie betaald!!
Even optellen 405 + 1350= 1755 euro ( 3867 gulden)!!!!!
Zoals ik al eerder schreef, de basisverzekering zou iets goedkoper worden en de aanvullende verzekering zou enkele tientjes duurder worden.
405 euro meer premie betaling kan ik geen enkele tientjes noemen.
Groet,
Tobias
Verpleegkundigen nu nog laten leren rekenen? Hoe oud zijn ze eigenlijk? 5 jaar of zo?
Lees een citaat van een arts:
De computergeneratie heeft het hoofdrekenen NOOIT geleerd.Ik weet nog (volgens diezelfde arts), dat ik een operatieverpleegkundige eens vroeg een infuus-vloeistof te verdunnen van 10 procent naar een half procent.Toen ik weer op de OK kwam, zag ik haar met een paar collega's druk rekenen, met vellen papier voor zich.
Rode hoofden, toen ik vroeg of ze eruit kwamen…..nee dus!
Nu ga je de basischolen er dus bij betrekken, wees dan fair en betrek alles erbij, ook de overheid die alles maar laat gebeuren en dan heb ik het niet alleen over de zorg en de basisscholen.
Maar als jij vindt, dat ouders flaporen voor hun kind zelf maar even moeten betalen en de IVFzelf maar even moeten betalen,krijg ik sterk het gevoel dat jij ergens in een ‘graai-cultuur’ zit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?