Let op!!

• Simon Kabelfoon

De eerste berichten van premies en wijziging voorwaarden rollen zo'n beetje binnen bij mij over het buro.

Paar opvallende zaken.

ONVZ (mijn dekkingstopper) en Avero-Achmea (goeie tweede) hebben “beperkte” premieverhogingen doorgevoerd bij de aanvullende verzekeringen t.o.v. enkele concurrenten. Klinkt goed, maar ……………..

Met de Topfit ben je tegenwoordig niet meer zo snel top fit, want er zijn dekkingsonderdelen uitgesleuteld, andere onderdelen een beperkte dekking en aan weer andere zaken worden ineens bepaalde eisen gesteld.

Hebben vervolgens het pakket “Superfit” ontwikkeld, een pakket dat op onderdelen nog steeds niet het Top-fit-pakket oude stijl evenaart, maar wel weer wat andere (luxe?) elementen toevoegt.

Kom je alleen voor in aanmerking op basis van medische acceptatie.

“Mooi” stukje marketing.

Topfit maken we niet veel duurder, maar kleden we deels uit.

Plaatsen er een Superfitdekking boven tegen aanzienlijk hogere premie, maar die krijg je alleen na medische selectie.

Zo los je blijkbaar de problemen op van een non-selectieve acceptatie bij aanvang van Zorgverzekeringsgebeuren.

Bij Excellent en nog wat andere uitgebreide aanvullingen van Avero-Achmea hetzelfde laken een pak.

O.a. forse beperking bij orthodontie (tot 22 jaar) en boven die leefyijd was er een volledige dekking, maar ook nu beperkt en onder verzwaarde omstandigheden (nu medische noodzaak aantonen en dan dient er nog een afwijking te zijn die voldoet aan een bepaalde “index”, anders jammer maar helaas).

Beide producten/aanbieders zijn hiermee niet ineens slecht geworden, want behoren nog steeds tot de top van de huidige markt, maar de top is wat afgevlakt en daardoor staan er ineens een paar aanbieders naast.

De prijs-prestatie-verhouding ligt nu wel ineens wezenlijk anders, reden te oiver om maar weer eens om je heen te kijken wanneer je echt zorg hebt over de zorgverzekering.

Geen oproep tot volksverhuizingen, maar ben a.u.b. kritisch naar uw huidige zorgverzekeraar!

• PeepPeep

Simon Kabelfoon schreef:

>

> Beide producten/aanbieders zijn hiermee niet ineens slecht

> geworden, want behoren nog steeds tot de top van de huidige

> markt, maar de top is wat afgevlakt en daardoor staan er

> ineens een paar aanbieders naast.

Heb je ook een overzicht hiervan?

• Simon Kabelfoon

Van Avero-Achmea wel, van ONVZ niet (is ook erg onduidelijk in haar uitingen naar haar eigen klanten trouwens).

Interesse?

Hoe kan ik die informatie bij je krijgen?

• PeepPeep

:-) Nee dank je, ik zit via collectief bij Trias (gewoon lekker eenvoudig “natura” met standaard aanvullend en tandarts, ben “blakend” gezond dus hoef me ook niet druk te maken over allerlei specifieke zaken waar anderen wel hun oversluitzoektocht op baseren.

Maar wellicht kan je voor anderen aangeven wat jouw top vijf is op dit moment?

Ik weet dat het een algemeen iets is, en dat iedereen naar zijn wensen en eisen moet bekijken welke zorgverzekeraar een goede keuze is maar een algemene top vijf van jou kan een goede basis voor iedereen zijn.