wat wordt het duur!

• els

Betsy, aangezien de aanvullende verzekeringen van Avero nogal uitgekleed worden, zou je eens bij de Friesland moeten kijken, basis+AV Optimaal+AV Tand Extra, totaal 121,45 per maand. Zelf overweeg ik ook om de overstap van Avero naar de Friesland te maken.

• Betsy

Nee, De Friesland zal het beslist niet worden! Wij hadden daar het 1e jaar na de omzetting naar deze fijne vorm van verzekeren onze tandartsverzekering. Na een jaar vonden ze het bij De Friesland gepast om de premie met 100% te verhogen!

Bij die club wil ik mij beslist niet verzekeren…nu de goedkoopste…volgend jaar de duurste…. Mij niet gezien!

• els

ja, daar heb je gelijk in, ben er toen ook ingetrapt, haha.

Maar al met al wordt het wel moeilijk kiezen.

• maria

Ik werk niet in de gezondheidszorg, beter lezen, Els! :)

Maria

• sjococo

Dat is niet van toepassing indien je ook je basisverzekering daar hebt. Ze hebben zich nogal verslikt in de losse aanvullende verzekeringen.

• Tobias

Wat dacht je van de te betalen premie??

6 jaar geleden betaalde ik 45 euro, daarna werd het 90 euro en nu moet ik bijna 1400 euro gaan betalen!!!!

Tobias

• Tobias

Tobias schreef:

>

> Wat dacht je van de te betalen premie??

> 6 jaar geleden betaalde ik 45 euro, daarna werd het 90 euro

> en nu moet ik bijna 1400 euro gaan betalen!!!!

> Tobias

Correctie:

Die 1400 euro is uiteraard per jaar, de overige bedragen per maand.

Tobias

• maria

En volgend jaar wordt de premie weer hoger door onder meer:

-pakket uitbreiding

-grotere vraag

-hogere eisen

-kostprijsverhogingen( bv lonen, materialen, energie enz. enz.)

Voorbeeld: Gister werd in Nova beweerd dat in een aantal ziekenhuizen de intensieve hulp afdelingen niet goed functioneren door te weinig speciale kennis.En dat veroorzaakt doden. Daar moet iets aan gedaan worden…accoord, maar dat gaat weer meer geld kosten en dat geld moet opgebracht worden door de premie.

Kortom, de gezondheidszorg zal ieder jaar meer geld gaan kosten.En dat vind je terug in de premie.

Maria

• mama

Zal ik dan even een voorbeeld geven?

Mijn oudste kind heeft een beugel gehad, in 2008 zit voor de jongste ineens niet meer in het pakket/teminste een veel lagere vergoeding.

Mijn oudste ging vroeger naar haptonomie, moet ik in 2008 ineens veel meer aan gaan bijdragen.

De zorg is er nog wel maar niet meer te betalen voor de gewonen man.

Mijn kinderen krijgen niet wat ze nodig hebben.

Komt bij de oudste is 18, krijgt 75 euro studie beurs en betaald 92 euro premie???? Wie zou hier voor opdraaien ????

• Gonnie

Als hij/zij verder weinig tot geen inkomsten heeft, heeft hij/zij recht op zorgtoeslag dat kan bij een laag inkomen zeker zo'n €40 per maand extra zijn.