wat wordt het duur!

• Betsy

Wij zijn nu bij Avero Achmea verzekerd en betalen 128,78 p.p. voor basis, excellent-aanvulling en T-500 tandpakket. Heb uitgerekend dat dit voor 2008 143,17 p.p. wordt, een stijging van 14,39 p.p.p.m. een stijging van ruim 11%.

Op jaarbasis kost dit ons extra 345,36 en tevens krijgen we geen 250,00 no-claim meer terug p.p. Een financiele achteruitgang dus van 845,36 per jaar!

Dit is toch niet normaal meer!?!?!?

• els

Het is inderdaad abnormaal voor de meeste mensen. Alleen een volksopstand zou wel wat zijn, maar dat gebeurt alleen in bananen-republieken, alhoewel? Hoever is Nederland hiervan verwijderd?

• Simon Kabelfoon

Check ook gelijk even de wijziging in de diverse dekkingen bij Avero-Achmea.

Men meent de prijsstijging beperkt te hebben kunnen houden door wat aan die voorwaarden te sleutelen!

Zelfde verhaal bij ONVZ.

De twee toppers in de markt qua dekking staan niet langer op eenzame hoogte.

• maria

Alleen zijn de burgers van bananerepublieken meestal niet zo goed verzekerd van een goede gezondheidszorg. :D

Maria

• els

Nou, de gezondheidszorg in Nederland wordt steeds slechter, hoor.

Bereid je ervast maar op voor, Maria.

• maria

Ik ben al mijn hele leven heel nauw betrokken bij de gezondheidszorg, Els. En ik zie o.h.a.alleen maar vooruitgang.Dat er hier en daar eens iets mis is doet er niets aan af.

Vertel eens,wat is er dan volgens jou de laatste jaren zoveel slechter geworden?

Maria

• Simon Kabelfoon

Misschien de moeite waard om op zoek te gaan naar zogenaamde “open” collectiviteiten.

• els

Hoi Maria, hier alsnog mijn reactie op jouw vraag.

Helaas kan ik niet ingaan op verslechteringen in de zorg die mij en sommige van mijn dierbaren overkomt en is overgekomen, aangezien dit een open prikbord is en als ik alles zou gaan typen, krijgt het uiteraard ook een politieke schop onder zijn kont.Laat ik het hier maar bij houden: “Die het dichtst bij het vuur zit warmt zich het best.”

Trouwens, ik zou je een leuke discussie-partner vinden.:D

• maria

Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel!!

Jij roept iets:“de gezondheidszorg wordt steeds slechter” of woorden van die strekking.

En als ik dan om argumenten vraag, geef je die niet .Als er bij jou persoonlijk iets mis is gegaan,wil dat nog niet zeggen dat de hele gezondheidszorg achteruitgaat!.

Maria

• els

En kijk, dat is ook precies wat ik bedoel:

Jij werkt in de gezondsheidszorg, zit lekker dicht bij het vuur en ik zit geen half uur zonder haperende PC, omdat ik in de ICT zit.:D

Trouwens, ik weet niet of je wel eens leest, maar dan heb je vast wel over schrijnende toestanden in welke zorg dan ook gelezen.

Voorbeeldje" AWBZ is leeg (maar niet heus hoor). Het is allemaal belangenverstrengeling en wat ik nog meer erg vind?

langdurige procedures om iets vergoed te krijgen,van arts naar arts gesleept te worden, die met elkaar niet communiceren (ik praat nu wel over hetzelfde ziekenhuis)!Wil je nog meer voorbeelden? of zullen we het huiermaar bij laten?

jij in de gezondheidszorg, ik met mijn PC.