nederland op zijn smalst

• Hannah

Ik ben verzekerd voor de op één na hoogste dekking.

Mijn zoontje van 14 jaar heeft behoorlijke flaporen. Tot zijn 13e had hij hier persoonlijk geen last van,nu hij in de puberteit komt, merkt hij dat die flaporen wel storend zijn. (pesten van andere kinderen, haar wat niet mooi kort kan etc).

Ik heb mijn verzekering gebeld met de vraag of een flapoorcorrectie vergoedt wordt.

Helaas , boven de 12 jaar niet. Kinderen tot 12 jaar hebben meestal geen last van uiterlijke zaken, of zijn zich hier nog niet van bewust.Dus de vraag voor correctie komt meestal later, althans bij het kind zelf.

Nu lees ik in mijn polis dat een operatie bij genders wel volledig vergoedt wordt.( dit is een operatie waarbij een man omgebouwd wordt tot vrouw).Dit zijn erg grote ingrepen, langdurige psychische begeleiding is nodig en diverse verschillende operaties.

Dit vind ik nu Nederland op zijn smalst.Duizenden euro's voor dit soort operaties, en een flapoorcorrectie van pakweg 1500 euro kan niet.

Hoever zijn we heen in dit land????

• maria

Een operatie van 1500 euro moet voor de meeste nederlanders financieel wel op te brengen zijn Waarom zouden anderen dan moeten meebetalen aan een ingreep die in de prijsklase van een computer valt?

De genderingrepen kosten zo veel, dat die financieel alleen op te brengen zijn door zeer rijke mensen.En daarom lijkt het me juist, dat anderen daar wél aan mee betalen..

Maria

• Hannah

Maria,

Ik denk er dus anders over. Ik vermoed dat een hele grote groepering in Nederland dit bedrag van ongeveer 1500 euro niet kan opbrengen.Voor heel veel nederlandse gezinnen is 1500 euro nog meer dan hun netto inkomen per maand.

En de genders daargelaten, (dat is een medische aandoening) ook mensen die deze afwijking niet hebben, maar gewoon vinden dat ze van het andere geslacht moeten zijn, krijgen dit meestal vergoedt.

Ik vind niet dat de maatschappij daar aan moet bijdragen.Maar dat vind ik wel van meer niet.

Zo vind ik ook niet dat de “pil” vergoedt moet worden, mits het puur als anticonceptie bedoeld is. Condooms worden ook niet vergoedt, dit zou eerder moeten aangezien condooms de kans op ziektes verkleinen en dus in het voordeel van de verzekeraars zou moeten zijn.

Maar ja , wie ben ik. Meningen zijn verschillend, gelukkig wel misschien.

Groet, Hannah.

• Lana

Hannah, ik ben het volkomen met je eens.

En het ergste vind ik dat buitenlanders deze genderoperaties ook krijgen vergoed.

Er mankeert inderdaad nog wel het één en ander aan de regelgeving hier.

Lana

• maria

Dat zou nog eens Nederland op z'n smalst zijn: buitenlanders die in het land verblijven wel verplichten om een zorgverzekering te nemen en ze vervolgens niet dezelfde rechten geven!!

Maria

• Simon H.

Iemand die in het ‘verkeerde lijf’ is geboren kan daar zeer ernstige psychise klachten van krijgen, die, met alle respect, heel wat verder gaan dan pesterijtjes. Puur financieel gezien (we denken kennelijk toch alleen aan onszelf) Iemand die door psychise klachten opgenomen moet worden en niet (meer) kan werken kost de gemeenschap heel wat meer dan één operatie. En voordat zo'n operatie wordt vergoed gaat er een lang traject aan vooraf.

Plastische chirugie wordt alleen vergoed met medische noodzaak, dus nooit met cosmetische. Voor flaporen is daar kennelijk een uitzondering op gemaakt. Een borstverkleining bijvoorbeeld wordt ook alleen vergoed als de verzekerde lichamelijke klachten ondervindt.

• JanvL

En waarom zou ik mee moeten betalen voor de flaporen van uw kind terwijl ik het mischien wel asociaal vind om kinderen te hebben (niet echt) en zelf geen kinderen heb. Uw bericht is wel erg eenzijdig gericht.

Overigens, u bent niet verplicht om een aanvulling te hebben. Gewoon niet doen dan betaald u al aan veel zaken niet meer mee.

• Goh

als het werkelijk zo belangrijk is voor uw zoon, hoest u die 1500 euro zelf op.

vroeger deed iedereen gewoon zijn/haar leven zoals hij/zij geboren was, dus u moet niet zo'n drukte maken over een cosmetische ingreep.

• Kort zicht

Waar zijn we mee bezig. We komen allen een keer in een situatie dat we hulp nodig (slechte nier, ongeluk, hartaanvalletje, etc Al dan niet door eigen schuld)) hebben wat is er dan mooier en beter dat we elkaar helpen middels een verzekering?