Emigratie

• Djuke de Heer

27 juli ga ik voor 3 jaar emigreren naar Sint Maarten, Nederlandse Antillen, om daar te werken. Ik ben momenteel collectief verzekerd bij avero achmea, via mijn huidige werkgever. Ik verander van werkgever. Momenteel heb ik de meest uitgebreide tandverzekering, aangezien ik van jongs af aan zeer veel problemen met mijn gebit heb. Ik betaal veel premie, maar mijn kosten voor de tandarts worden ook 100% vergoed. Ik kan mijn verzekering helaas niet meenemen naar het buitenland. Nu maak ik me zorgen als ik over 3jaar terugkom, want ik ben bang dat ik dan nergens meer geaccepteerd ga worden voor mijn gebit. Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties? Heel graag!

• Just

Ik meen dat je vaak alleen wordt geweigerd indien je het komende jaar kosten verwacht. En dat je anders een wachttijd hebt van 1 jaar, dus dat na dat jaar zaken wel weer vergoed worden. Niet onoverkomelijk. Dus om daar een tandartsverzekering voor aan te houden …. Regels kunnen natuurlijk veranderen.

Een andere mogelijkheid is dat je onder een collectief valt bij en nieuwe werkgever, waarbij iedereen moet worden geaccepteerd.

De goedkopere dekkingen zijn vaak ook zonder selectie, ds in ieder geval vergoeding voor een deel.