Vergoedt Agis melatonine?

• ge

Ik heb een paar vragen over melatonine. Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen.

A Mijn huisarts heeft een recept voorgeschreven voor 5 mg melatonine per dag tegen ernstige en zeer langdurige slapeloosheid.

B Wordt melatonine (5 mg per dag) vergoed door Agis zorgverzekeringen (Comfortpolis)?

C Als Agis dit in principe niet voor mij vergoedt, heeft het dan zin om daarvoor bij hen een machtiging aan te vragen?

D Welke criteria hanteert Agis voor het verlenen van zo'n machtiging en waar kan ik die criteria vinden op hun website of elders?

E Moet ik zelf zo'n machtiging aanvragen bij Agis, of moet ik dat aan mijn huisarts vragen?

F Als Agis geen machtiging zou geven voor melatonine, vergoeden ze het dan wel als het wordt voorgeschreven door een orthomoleculair therapeut?

• maria

Als u zoveel vragen heeft voor een capsule die 50 cent per dag kost, kunt u die vragen het beste stellen aan Agis zelf.Dan krijgt u de antwoorden uit de eerste hand.

Telefoonnummer en e-mailadres staan op de website van Agis.

Maria

• ge

Maria,

Bedankt voor je advies. Ik hoop dat ik hier alvast wat informatie vind voordat ik contact opneem met Agis. En de antwoorden op dit prikbord hoeven geen pasklare, foutloze antwoorden te zijn. Ik ben blij met elke reactie.

Er zijn op dit prikbord vast mensen die ervaring hebben met het aanvragen van een machtiging voor een medicijn. Ik hoop daar iets van te kunnen leren.

Ik heb al op de website van Agis gezocht naar informatie over machtigingen, maar die begreep ik niet goed.

• els

Melatononine is geen medicijn!

• ge

Melatonine is in de synthetische vorm een effectief medicijn tegen slapeloosheid dat in Nederland niet zo vaak wordt voorgeschreven. Het wordt niet standaard vergoed door de meeste zorgverzekeraars.

• els

valeriaan, hop enz.ook.