Voedingssupplementen

• Pauline

Wie kan me vertellen welke ziektekostenverzekeraar voedingssupplementen een beetje ruimhartig vergoedt?

Ik dacht dat ik met de duurste aanvullende polis van ONVZ goed zat, maar ONVZ heeft aangekondigd per 15 april alle alternatieve geneesmiddelen uit het dekkingspakket te zullen schrappen.

Ik slik vanwege mijn spierzwakte maandelijks voor een klein kapitaal aan supplementen. En dank zij die pillen gaat het momenteel heel goed met me.

Jammer, ik was net zo blij dat ik in ONVZ een verzekeraar gevonden had die deze voedingssupplementen wilde vergoeden.

Ik heb een maand de tijd om over te stappen. Heeft iemand een goed advies?

(De Antroposana-polis heb ik al gevonden. Maar wellicht zijn er nog andere?)

Alvast dank!

Pauline

• maria

voedingssupplementen zijn geen geneesmiddelen.Het is dus sowieso al vreemd dat de ONVZ de aanschaf van deze preparaten vergoedde.

Maria

• Pauline

Sja, dat is precies het probleem. Ze staan niet te boek als geneesmiddel, terwijl ze in mijn geval (stofwisselingsziekte) w?l zo werken.

Ondertussen zoek ik verder. Heeft iemand mischien een tip?

Dank alvast,

Pauline

• Simon H.

In ieder geval vergoedt Turien & Co. deze kosten bij het privilege-pakket, voorzover de voedingssupplementen op medische indicatie zijn.

• els

oeps, Simon, je gaat Turien en Co. toch niet aanbevelen?

zie het prikbord o.a. 05-09-2006 en 23-10-2006.

• maria

Tja, als ik koude voeten heb door circulatiestoornissen, betaalt de ziektekostenverzekering de electriciteit van het verwarmingskussentje ook niet, terwijl ik me er wel beter door voel!

Maria

• Maisy

Ja, zo lust ik er nog wel een paar, brillen, beugels en steunzolen zijn ook geen geneesmiddelen, ook maar schrappen dan?

• maria

Tja en waarom niet de sinaasappelen om hun hoge vitamine C-gehalte er ook in? En de wortelen om hun hoge caroteengehalte? Dat zijn toch ook voedingssupplementen? :)

Maria

• Pauline

Ehhh… Maria? Neem jij het even van me over? 17 kilo broccoli per dag?

Snap je?

• els

Pauline, ik denk dat je beter de Antroposana-polis kunt nemen, als jouw supplementen vergoed worden. Ik zou nu even geen ander weten, die dat ook vergoedt. Ach ja, het prikbord wordt ook wel gebruikt om te bekvechten, maar ik vind dat nu niet aan de orde. Succes!