Overstappen

• Nico

Ben ik in december overgestapt van mijn oude verzekeraar naar een nieuwe( Kruitvat) wordt er twee keer premie afgeschreven van zowel de oude als de nieuwe.

Na wat heen en weer gebel zijn ze bij het Kruitvat vergeten mijn oude verzekering op te zeggen en willen ze me weer afstoten terug naar de oude.

Ik wil dit helemaal niet omdat die 16 euro per maand duurder is en ik ook nog eens ben uitgeloot bij de Kruitvat om het tweede halfjaar geen aanvullende verzekering te betalen.

Bij het Kruitvat zeggen ze dat ze onderling de afspraak hebben bij vergeten af te melden dat de klant terug gaat naar de oude verzekering, daar gaat mijn vrije keus op een nieuwe verzekering en de concurentie die de regering wil.

Wat zijn mijn opties ?

• Appie

Je kan om co-assurantie vragen.

Betekent dat Kruitvat de meerkosten voor haar rekening neemt.Het premieverschil tussen de Zorgverzekeraars. Je moet dan een kopie polisblad met de premienota van je oude Zorgverzekeraar sturen naar het Kruitvat, jij kan dan alleen declareren bij het Kruitvat, en niet bij je oude verzekeraar.Ondertussen zeg jij je polis op voor 2008, kan dat niet meer mis gaan.

Dit zou ik voorstellen aan het Kruitvat, zij zijn vergeten om op te zeggen, dus moetem ze het ook mar oplossen.

• Simon Kabelfoon

Wanneer een verzekeraar een fout maakt (en dat ook al heeft toegegeven) is het niet meer dan billijk wanneer zij voor de schade opkomen.